mexico - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu mexico - Reisverslag uit Mexico, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

mexico

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 September 2011 | Verenigde Staten, Mexico

Het is 22. 57 uur en sorry maar we gaan aftaaien ,beetje vroeg maar ja we waren vanochtend dan ook weer belachelijk vroeg wakker.
Om 5.15 uur waren we het er samen over eens dat we uitgeslapen waren ,dus snel een beetje water over de toet en wat kleren aan en dan maar opzoek naar koffie.
We waren niet de enige gekken er zaten er nog twee (van de +/- 2500) en o, ja er lag nog een dronken gast zijn roes uit te slapen bij het zwembad.
Na een paar bakken koffie even een frisse douche genomen , schone kleertjes aan en op naar het ontbijt,lekker hoor croissantje ,toast en jam en natuurlijk een eitje.
Na het ontbijt met een sloot koffie naar het bovendek verkast om de route naar Cozumel te volgen,we vaarden langs de kust van Mexico en met zonsopgang (8.00 uur), vaarden we de haven van Cozumel binnen.
Wat een sensatie zeg ,zo'n slagschip aan zo'n kleine steiger,past net ,trossen uit,
Loop plankje bevestigen en Buenos Dias Cozumel ,we komen eraan.......
Tassen gepakt uit de kamer en stonden om 8.15 uur buiten,wat een makkie zeg,ze scannen alleen je persoonlijke kaart van het schip(staat dus echt alles op incl. Foto) en dan hoep laké over het plankie de pier op.
Via een hele rij winkels eindelijk in Cozumel ,we hebben ongeveer anderhalf uur de tijd voordat we gaan kajakken ,dus eerst maar even geshopt,leuke kadootjes voor thuis gekocht en toen met de taxi naar het national park.
Wat een giller,werden opgewacht door een jongen met een aapje ,niks voor ons dus doorwandelen......en dan kajakken in een doorzichtige kajak.
Zie je het voor je ,twee van die zotten ,nou we kunnen zo bij het roeiteam hoor,beetje jammer dat er een scheurtje in de boot zat,auw Corrine der velletje en als je niet uitkeek hing er een krab aan je teen .
Op volle zee kajakken is echte humor,vooral als er een speedboot als een gek voorbij komt ,heerlijk hoor zo'n golfje.
Geen vis gezien , behalve wat sardientjes ( nee niet in blik) maar wel een ervaring rijker en pijn in ons buik van het lachen ,hup kajak aan de kant,we gaan lekker snorkelen.
Was super mooi ,heel veel vissen en koraal gezien en het water was super warm daarna nog even langs de dolfijnen geweest en toen was het echt tijd om even te roken en de zoute smaak uit ons mond te spoelen.(tequilla?)
Na op het het strand een douche te hebben genomen zijn we met de taxi de stad weer in gegaan,heerlijk gegeten in een lokaal Mexicaans restaurantje ,taco's en nacho's,echt super lekker.
Dan is de dag op Cozumel alweer bijna voorbij,maar eerst nog even een tequilla shotje gehaald bij het party café aan de terminal .
We moeten om half vijf weer aan boord zijn ,want om vijf uur vertrekt het schip weer richting Belize ,inmiddels is er een tweede cruiseschip naast ons neergestreken,de Carnival triumph ,wat een mooi gezicht die twee schepen aan die pier( alle foto's volgen nog,moeilijk wifi aan boord).
Om 17.00 uur staat het schip klaar om te vertrekken ,helaas wat vertraging ,dus om 17.10 uur varen we de haven uit ,iets te laat en met vier personen minder ,die waren te laat haha en ze wachten dus niet.
Weer een mooie ervaring om het schip los te zien komen en de open zee op te zien draaien .
Eenmaal weer op zee ,de douche opgezocht ,schone kleertjes aan en de foto's van die dag bekeken ,wandeling over het dek gemaakt en effe wat sushi gesnackt.
Om 20.15 uur aan het diner ,lekker hoor ,Mexicaanse specialiteiten,spici komkommersoep en jerk pork,toetje cheesecake met warme aardbeien en slagroom ,Mmmmm .
Buiten nog even aan de koffie en een sigaretje en dan vallen de oogjes toch echt dicht.
Morgen weer een nieuwe dag ,maar dan in Belize ,we komen om acht uur daar aan en het is daar een nationale feestdag ,dus Party time.......