honduras - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu honduras - Reisverslag uit Roatán, Honduras van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

honduras

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

22 September 2011 | Honduras, Roatán

Goeeeeeeedemooooooorgen ,wekkertje gezet om 7.00 uur ,want we beginnen aan de schip tijd te wennen,maar goed ook want we werden dus echt wakker van de wekker.
Heel vreemd maar dit is de eerste ochtend dat we last van zeebenen hebben,elke stap due we zetten lijkt het wel of we op een helling lopen ,nou ja zal wel over overgaan.
Lekker gedoucht en aangekleed en op naar het ontbijt om half acht,komen boven op dek 9 en voilà liggen al in Roatan-Honduras ,vastgesnoerd en wel ,niks van gemerkt haha. Snel naar het bovendek geraced om van het uitzicht te genieten en dachten even dat we in een aflevering van expeditie robbinson beland waren . Wat is het hier mooi zeg,snel het ontbijt gehaald en naar binnen gewerkt,tasje opgehaald uit de hut en het eiland op .
Via de terminal in een tax-free stadje beland en effe inkopen gedaan,o,o, dat word een extra koffer mee naar huis ......,p.s. nog steeds last van de zeebenenen.
Om tien uur in de bus gestapt ,iedereen lag met zijn kont op het strand ,maar wij de twee malloten uit Nederland moeten weer ergens anders heen natuurlijk.
Een geweldige bus gay- girl ,ze dacht dat ze geweldig mooi was ,maar blijft toch vreemd een jongen met borsten hahahahaha .
Wij gingen naar het national park,via lange slinger wegen en de boes-boes uiteindelijk na een half uur in het park aangekomen.
Nou wel de moeite waard dus , zo mooi allemaal,vlinders in alle kleuren,leguanen zwart en groen,klein en groot ,mango en bananen bomen ,hele grote palmbomen en lianen ,papagaaien en heel veel aapjes (sorry Damian mocht er geen een meenemen).
Zo moesten we over een houtje-touwtje brug lopen over het water ,haha en ik maar wachten tot Jack sparrow te voor schijn kwam,maar de enige die ons kwamen begroeten waren de muskieten,beetje jammer dus.
Nog even gave foto's gemaakt met de papagaaien en aapjes op ons en toen maar richting het water gelopen.
Zo'n mooi strand ,blauw helder water en niemand om ons heen ,alleen een paar palmboompjes en achter ons de jungle ,Pfffffff moet toch maar eens meedoen met robbinson,ik vermaak me hier wel.
Later terug gelopen naar een restaurantje met private zwembad ,effe wat gesnackt( hotdog +frites) en een watertje gehaald en bij het zwembad neergedaald ,wat een leven zeg,de leguanen knabbelde bijna aan je tenen en de kolibrietjes vlogen af en aan.
Zo rond de klok van half twee de bus weer terug genomen richting terminal,was nog een hele belevenis,want we mochten niet in de bus,een kleine locale hitler vond dat hij vol was en we moesten maar op de volgende wachten,Tssss moet niet gekker worden.
Beetje boos tegen hem gedaan en binnen vijf minuten hadden we vervoer ,wel lekker op elkaar geprakt ,maar ja we hadden niet de hele dag te tijd dusss.
In de winkelzone ,hoera eindelijk wifi gevonden ,effe lekker met het thuisfront gechat en wat foto's doorgestuurd , 4 van de 400 haha,maar ja t is wat .
Snel naar de boot gerend en precies om half drie binnen ,moesten dat ook zijn ,want t schip vertrok weer om drie uur,beetje jammer want hadden wel langer willen blijven op dit Caribische parel eiland.
Maar ja THE party must go on ,dus tassen opgeruimd en lekker richting zwembad gesjokt,nog een paar mooie foto's genomen van het wegvaren en een tafeltje met mooi uitzicht op het water opgezocht,corrona en nacho's erbij en we vermaken ons wel weer.
Onderwijl bezoek gekregen van onze Amerikaanse vriendin en dat werd een dolle boel,zij heeft vanavond een trouwerij in de chapel,waar ze helemaal geen zin in heb haha,ze is uiteindelijk ook maar aan de corrona gegaan en om vijf uur waggelend naar haar kamer gegaan om te douchen en om te kleden.
Wat hebben we gelachen ,dotty , 68 jaar ,krijgt van ons een tarzan met klompjes aan opgestuurd ,ben benieuwd of ze t leuk vind,haha.
Na wat persoonsgegevens uitgewisseld te hebben ,taaien wij ook af richting kamer ,even de foto's overzetten op de i pad en ze natuurlijk even bekijken.
In de lift kwamen een man tegen ,die zei O,No not you again ,weet niet wat hij er mee bedoelde ,maar volgens mij waren wij hem s'middags al eens tegen gekomen.
Douchen ,omkleden en effe wat relaxen in de kamer,we zijn inmiddels al weer een paar uurtjes onderweg naar de kaaimaneilanden en het schip gaat nogal heen en weer ,blij dat we allebij geen last van zeeziekte hebben,dus kunnen we onze oogjes effe toe doen.
Onderweg naar beneden zijn we blijven hangen in het theater ,waar een show aan de gang was "new orleans",geweldig show met veel zang en dans.
Nog even sushi gesnackt en hadden toen nog een klein kwartiertje voordat we naar het restaurant konden,dus konden we nog net even een sigaretje roken,weer naar dek 9 dus.
Zo blijf je heen en weer lopen op het schip ,er zijn gelukkig rook ruimtes ,maar let op !!! Er mag alleen aan de rechterkant van het schip gerookt worden haha,ja daar is over nagedacht.
 Dan is het tijd om  richting restaurant vertrekken ,ben benieuwd t is vanavond cruise elegant night ,nou wat dat nou weer is....
Op de kaart hebben ze altijd een try before you die gerecht( zo noemen wij het) en vanavond waren het slakken ,jammie erg lekker,als hoofdgerecht chateau briand en als dessert ,warme chocolade prutje met vanille ijs,weer genoeg om je maag te vullen tot het ontbijt of toch nog even langs het buffet vannacht ? Haha.
Al met al een heerlijke dag ,nog even een drankje doen en dan aftaaien,morgen komen we pas om tien uur aan op grand kayman,dus kunnen lekker uitslapen.
We hebben nog geen plannen gemaakt ,maar dat zal wel weer goed komen,ik denk dat we een taxi nemen naar zeven miles Beach ,schijnt erg mooi en gezellig te wezen,kunnen we een beetje bij kleuren.
Toedels en tot morgen .