terug in usa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu terug in usa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

terug in usa

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 September 2011 | Verenigde Staten, Tampa

Half zeven en t wekkertje gaat ,vier uurtjes geslapen maar we moeten eruit ,want moeten ons om half acht melden bij de immigratie op dek 2.
Snel een douche genomen en met paspoort en immigratie formulier eerst even een bakkie koffie gescoord ,gaap,gaap, niet meer gewend aan korte nachtjes.
Aangesloten in de rij bij de immigratie in het theater ,afgestreept op het lijstje dat je aanwezig bent en dan maar wachten totdat de autoriteiten  aan boord zijn,we zitten met zo'n 100 man te wachten en ja hoor daar komen de mannen,acht man sterk en er worden gelijk al een paar man uit gehaald die mee moeten komen,oeps dat ziet er niet best uit.
Beetje jammer dat ze hier nog nooit van de privacy wet hebben gehoord ,er zitten drie man aan tafels op t podium ( hun wel met koffie) en we worden één voor één bij ze geroepen,de hele zaal kan meegenieten .
Er zit één kleine hitler tussen en ja hoor die tref ik weer,achteraf heel vriendelijk en ben niet door t valluik gedeponeerd haha.
Zijn vrouw kwam uit Nederland ,dus kon lekker Nederlands met hem praten,alle vragen beantwoord en toen kwam de vraag met wie ik reisde ( hij zag dat ik getrouwd was ), nou met een vriendin,waar is je man gebleven,nou thuis,zo nou dat doet hij goed om zijn vrouw twee weken weg te sturen haha,ja zo kan je het ook bekijken.
Corrine werd ondervraagd wat ze allemaal mee had genomen ,nog net niet gefouilleerd ,haha had leuk geweest zo op het podium.
Stempel in de paspoort,have fun in Orlando en tot ziens,effe afgemeld bij de buitendeur en op naar het ontbijt.
Handbagage opgehaald uit de hut en naar boven gesneld,nou ja snel ,wat een gekkenhuis bij de liften,stonden natuurlijk weer eens op de verkeerde verdieping ,dus hup weer achteraan sluiten bij de lift en naar dek 9 gegaan.
Ontbijtje gescoord en nog een sloot koffie en het wachten gaat beginnen totdat we van boord mogen,onderwijl even met m'n mannetje in Nederland gebeld .
Eigenlijk gaat het nog allemaal best wel snel,zoveel mensen die van boord moeten en zo georganiseerd,als je bagagenummer word om geroepen dan mag je van boord,wij hadden nr 18 dus konden nog even lekker boven op het dek van de zon genieten.
Ha eindelijk onze nr,hup boardpas uit hè ken en dan over het plankie de vaste wal weer op,zo gepiept allemaal.
In de terminal stonden onze koffers al klaar , ook bij nr 18 ,nog effe langs de douane en toen stonden we buiten.
En nu haha,nou vervoer regelen naar de airport,zo gefixt ,via de terminal in de shuttlebus $ 10 pp en op naar de car rental.
Ook daar ging alles van een Leie dakje ,papieren ingelerd,rijbewijs laten zien,alles ingevuld en handtekening eronder.
Hèhè ,we mochten door de deur naar de garage waar een hele lieve oudere man ons opwachte,onze papieren in ontvangst nam en heel hard begon te lachen.
Twee dames uit Nederland huren een cabriolet ,geweldig nou jullie treffen het ik heb er heel veel staanmaar de mooiste voor jullie bewaard .
Haha ,nou waren ze allemaal mooi maar deze was dus gloednieuw,wit en net in juli uitgekomen in de USA,de chrysler serbring cabriolet ,200 serie.
Nou doe maar hoor,you now how to drive this car?? Tuurlijk heb jaren Chrysler gereden ha en ben wel blond maar niet gek hoor.
Nog wel even een demo gehad hoe het dak open en dicht ging ,is dus één knopje en toen starten maar en rijden met die hap.
Eerst de airport maar eens uit zien te komen en richting de 4 east,moeten eerst via de 275 en dan pas naar de 4 east , jaja lekker hoor op die acht baans wegen ,iedereen haalt je links én rechts in ,dus Daan gaat op save en blijft netjes rechts rijden.
Je mag 70 mijl per uur ,geen idee hoeveel km dat is maar ik schat zo'n 110 km per uur ,gevoelsmatig dan.
Eenmaal op de 4 gaat het allemaal prima ,beetje gewend aan het verkeer ,maar blijf nog steeds netjes de aangegeven snelheid rijden,zie namelijk steeds het bordje sherrif in mijn spiegel en zit niet te wachten totdat ik op het buro moet uit leggen waarom ik te hard reed .
In mijn hoofd galmt de hele tijd het liedje " i shot de sherrif", haha nou ja kogels en geweren kan je hier op elke hoek van de straat kopen dusss.
Na een half uurtje even gestopt bij de Mac en wat foto's doorgestuurd van de toettoet naar het thuisfront,hamburgertje erbij en na een half uurtje de reis hervat.
Na een kein uurtje aangekomen bij Bella Vista hotel boulevard en daar de auto geparkeerd,eerst maar even een stukje van Disney bekijken,hebben we dat maar gehad.
Super leuke en gave Harley winkel bezocht,ze hadden zelfs petjes voor super kleine hondjes,lekker door de straten geslenterd ,wat een gekkenhuis zeg ,overal gepingel en disney liedjes en we zijn nog niet eens in het park zelf.
Nou hoeft dat ook niet zo van mij ,ben niet zo'n pretpark ganger.
Wel is het leuk om in elke winkel gekke hoedjes enzo te passen,haha dat is natuurlijk weer vast gelegd op camera.....alleen jammer dat je de Amerikanen er niet op ziet ,die vinden je maar raar.
Aan het end nog even de christmas store in ,o wat leuk allemaal ,je krijgt spontaan zin om je kerstboom op te zetten.
Oké weer tijd om door te gaan en het hotel op te zoeken,links,rechts ,bij huppeldepup drive rechtdoor ,tweede stoplicht keren haha,nou ja uiteindelijk gevonden,langs de weg ,toch iets anders dan we gedacht hadden.
Nou ja niet getreurd,eerst kijken, dan zeiken...ingecheckt en om egt hotel heen gereden naar de kamer ,onderste verdieping nr. 123 ,parkeerplaatst voor de deur,mmm,iets verouderd maar hup eerst maar naar binnen.
O, nou dat valt mee,al met al ,ziet er netjes en schoon uit en nou ja we slapen er alleen maar ,dusss koffers naar binnen en maar wel alle spullen in de kluis gelegd,je weet maar nooit.
Even opgefrist en in de toettoet Orlando in,over de turkey lane drive ,richting
International drive ,auto geparkeerd en ja wat zullen we eten.
Eerst even langs de supermarkt geweest ,altijd handig dat je daar ook autobanden,kerstspullen,buitenplanten,aspirine en onderbroeken kan kopen.
Kaarten vol gegooid met Atkins spullen ,maar alleen maar voor de foto hoor,we hebben ze we snel terug gezet.
Corrine ging nog even kijken of ze wat hadden om haar grijze haren weg te werken,pakt de verpakking en dondert de onderkant er uit ,alles over de vloer,haha pis in min broek van het lachen.
Nou ja ik kan dit eigenlijk niet zo goed beschrijven,dit moet je met je eigen ogen zien,dit is echt Amerika .
Een lange weg , ik denk zo'n 8 mijl ,met alleen maar hotels,souvenierwinkels en de penny's,burger king,de Mac ,pizzahut ,Jenny's ,nog een pizza "hut" ,Chinese fingerfoot enz.enz en alles vergezeld van veel lampjes en alles 24 uur open.
Nou laten we maar een pizzaatje halen zijn er nu toch,echt een Amerikaans restaurantje ,formica tafeltjes en plastic stoeltjes ,onbeperkt eten en drinken voor $ 6 ,ha ha ,nou ja kan wel voor een avondje ,pizza was goed en aan een colaatje kan je ook niet veel verknoeien dus.
Daarna even aan de wandel gegaan,inmiddels was het donker en lekker druk op de boulevard ,wat winkeltjes in en uit ,wat een zotten zeg die Amerikanen ,ik dacht dat Volendam erg was met hun klompen enzo,maar hier zetten ze echt overal Florida op en verkopen het voor $ 1.
Toen maar richting hotel gegaan,wow wat is het druk op de weg,weet jij de weg nog Corrine ,jaja tuurlijk heb alleen wat moeite met links en rechts af ,haal het steeds door elkaar,je meent t haha,steek voortaan je arm maar uit dan weet ik ook wat je bedoeld haha.
En tja het kan natuurlijk ook niet anders ,Daantje is verdwaald in Orlando,was het nu hier links af of nu rechtdoor ??? ,uiteindelijk toch de weg naar het hotel gevonden,boodschapjes uitgeladen en lekker de stoeltjes naar buiten gegooid en voor de deur gezeten met een flesje water en onze iPad ,heb een card reader gekocht en kan nu eindelijk alle leuke foto's van mijn camera af halen en bekijken,ben benieuwd ...zijn wel even bezig zo te zien.
Morgen gaan we naar de universal studio's ,the wizzarding world of Harry Potter,nou ben benieuwd hoe zon nimbus 2000 nou eigenlijk vliegt.
Misschien leer ik nog wat toverspreuken haha en komen we nog trollen tegen ipv horken,wie zal t zeggen,morgen weer meer ,ik ga zo effe wat foto's op het net gooien ,hebben jullie weer wat te lachen.
Tot morgen ......groeten vanuit Orlando xxxx