Orlando dag twee - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Orlando dag twee - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Orlando dag twee

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 September 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Een blik op de wekker en de schrik zit er goed in haha het is al half negen,dus hup onder de douche en op naar het ontbijt,vannacht hebben we veel wakker gelegen .
Orlando de stad van Disney ,nou volgens mij was de olifanten parade vannacht boven ons hoofd begonnen ,1,2, in de maat ,zet je beste beentje voor , zingen allemaal in koor ,leuk hè papa ,Grrrr ,nou vonden het niet zo leuk Op naar het ontbijt,wat toast,jam en een eitje,koffie en Orange erbij en bij de Hotelbalie kaartjes voor de studio's gekocht,$ 113pp,bingo,kassaaa!!!
Nou ja beloofd een mooie dag te worden,dus kapje van de auto open en de weg op gegaan.
Nou is het normaal zo'n tien minuutjes rijden ,alleen deden wij er natuurlijk weer drie kwartier over,totaal de weg kwijt en alle wijken van Orlando gezien.
Uiteindelijk toch bij de studio's aangekomen ,auto geparkeerd in de garage ,weer $ 10 lichter en de roltrappen naar de ingang gevolgd,goed onthouden landje ,we staan op kingkong 109 ,er kunnen zo'n 5000 auto's in en heb geen zin om ze allemaal af te lopen om te kijken welke van ons is.
Eerst maar Islands of Adventure in,Lekker rustig overal ,konden zo doorlopen naar binnen en zijn eerst richting Harry Potter gelopen,haha geweldig zeg,hoe verzinnen ze het.
Je komt binnen via perron 9 3/4 en loopt dan zo de tovenaars wijk in ,alle winkeltjes op een rij ,incl. Olivander en de fopshop ,je kan boterbier kopen en wandelt zo verder naar het kasteel.
Ha nog steeds geen rij ,dus lopen we via de ingang van het kasteel,door de tuinen,klaslokalen,trappen en fotogalerij naar de daadwerkelijke attractie.
Je word met vier personen naast elkaar in een karretje gezet,vastgesnoerd van boven en onder en rijd langzaam de hoek om.
Vanaf daar beland je dus in een 4D rit en beleef je het zelfde avontuur als Harry ,haha je vliegt van hoog naar laag op je bezemsteel en vecht tegen de tovenaars,verslaat draken en moet van alles ontwijken,je komt dementors tegen en uiteindelijk versla je voldemort.
Misselijk van het heen en weer schudden ,maar blauw van het lachen komen we naar buiten gerold ,een geweldige attractie al zeg ik het zelf.....
Nog een beetje wappie lopen we maar meteen door naar Jurassic park,geinig gaan we doen,t is zo warm dat we wel een verkoeling kunnen gebruiken,weer geen rij dus kunnen zo doorlopen.
Nou we treffen t weer zitten vooraan in de boot,eerst lekker relax door een park,dinosaurus hier,dinosaurus daar ,wat vuur en water ,wel leuk. Dan worden we plotseling omhoog getakeld en je voelt de bui al hangen natuurlijk,worden zo'n dertig meter stijl naar beneden gepleurd,zeiknat en dubbel van het lachen ,was ook de moeite waard dus.
Op naar river adventure ,nou die slaan we maar even over ,ben al zeiknat ,laten we eerst maar even opdrogen ,dus lekker verder gewandeld en eenmaal opgedroogd wat gegeten en gedronken.
Plotseling komt American man langs me tafeltje rennen en maakt een heleboel heisa op de weg ,leuk om te zien en alle kids verzamelen zich om hem heen voor een foto.
Spulletjes opgeruimd en hè daar is popeye,leuk effe op de foto met hem??, haha nee laat maar ,hij ziet er niet uit en die olijf staat er dan ook op.
Wel nog wat leuke foto's gemaakt in de cartoon city ,altijd leuk voor thuis .
We lopen door naar spiderman,kunnen weer zo doorlopen en duiken het karretje in ,een soort vliegtuigje en je beland weer in een 4D attractie.
Plots zit spiderman bijna bij je op schoot en beweerd dat hij je zal beschermen en redden van al het vreselijks in de wereld,nou kom maar op ben er klaar voor haha.
Naar links en rechts geschut,je komt water,fire en eard man tegen,dus nat,bekogeld met vuur en weet ik veel wat nog meer,uiteindelijk flikker je van een flatgebouw af en word je gered door,hoe kan het ook ander Spiderman.
Zeer leuke attractie ,maar je houd je hart vast bij alle gebeurtenissen.
Eerst maar door naar poseidon's fury ,geen idee wat ons te wachten stond ,dus maar effe gevraagd bij det begin,haha no Ride in à car ore something ,gelukkig het was een looptour en konden gelijk bij de groep wachtende aansluiten,dus weer mazzel.
O, god wat gebeurd er allemaal,lopen in het donker,poorten die open en dicht gaan ,wandelen over een brakke brug door een watertunnel en een gevecht meemaken tussen water en vuur ,dit allemaal in een verhaal verteld door een zeer grappige gids,was weer geslaagd dus.
Nou zijn we ingefluisterd dat we de hulk echt niet mochten overslaan ,nou doen we toch effe,plaats genomen in een bakkie en hoppa nog effe lachen voor de foto,speciaal voor Diërmo haha.
Onderweg naar Universal nog even de kerstwinkel ingedoken en de nodige hilarische foto's gemaakt,o wat hou ik toch van de kerst,gelijk nog wat leuks voor m'n meissie gekocht.
Lekker doorgesjokt naar universal en konden weer zo doorlopen,effe vinger print scannen ( zo hadden we s'ochtends ingecheckt) en op naar Shrek 4D ,hilarisch weer hoor,plaats genomen in de filmzaal met brilletje op en je beleefd de avonturen van Shrek en Fiona.
Zo ga je tekeer in een koets gemaakt van een halve ui en getrokken door paarden,we waren de weg kwijt en Shrek en Fiona waren op huwelijksreis.
Fiona word gekidnapt en we moeten helpen om haar terug te vinden ,haha ondertussen worden we ook nog nat gespuugd door de niesende ezel ,weer pijn in ons buik van het lachen dus.
Langs de Rockit gewandeld en snel doorgelopen naar de Revenge of the mummie,die scheen zo leuk te zijn,Corrine was er al eens in geweest en hij was super zij ze,je kon alleen wat nat worden maar we konden wel wat verfrissing gebruiken dusss hup spullen in de locker en meteen doorwandelen naar de karretjes.
Eigenlijk moet je al nattigheid voelen bij de ingang,daar hangen waarschuwingsborden dat je overal last van kan krijgen en dat het park niet verantwoordelijk is bla,bla,bla.
Eerste stukje was leuk,donker en spannend ,wat enge geluidjes en hier en daar een mummie ,na een paar minuten ga je plotseling wat harder en klim je ongemerkt omhoog met de kar,Pfffffff wat gebeurt er allemaal,het zweet breekt me uit.
En ja hoor daar komt ie, je maakt eerst nog een draai naar rechts en dan flikker je ineens achteruit in het donker een achtbaan in ,erg leuk Corrine,ben wel nat maar dan van het zweten.
Kotsmisselijk en tollend op mijn benen kom ik eruit ,eerst maar effe een flesje water halen en een peukie ,moet effe bijkomen hoor.
Na de break door de hoofdstraat gewandeld en nog even een ben en Jerry's ijsje gehaald,hèhè kom helemaal bij ,nog even staan kijken bij the blue's brothers en toen langs Jaws gelopen en die maar overgeslagen.
The Simpsons daar wilden we wel heen ,geweldig wat is dat leuk zeg,dacht eerst zo van nou echt niks voor ons,maar niets is minder waar.
Je gaat met acht personen een film kamertje in en krijg een filmpje van the Simpsons te zien en uitleg over wat niet te doen in het karretje.
Dan gaan de schuifdeuren open en stap je met z'n achten in een karretje ,alles word afgesloten en je gaat zo'n drie meter omhoog ,dan zit je dus in een 4D filmdoek,wat een sensatie als de film begint,net of je er echt in zit.
Het begint met een achtbaan haha,die halverwege in elkaar stort ,je beland in zee ,je word uitgespuugd door een Simpsons en zweeft  door de ruimte enz.enz. Geweldig leuk dus.
Gierend van het lachen komen we eruit en gaan op zoek naar de atractie E.T
,die is wel grappig een beetje een droomvlucht ,op de fiets moet je E.T. Helpen ,spannend voor de kleintjes ,grappig voor ons.
Als we uit E.T. Komen ziet de lucht pik zwart en onweert t al in de verte we wandelen nog even door het park en de eerste spetters vallen,oei beetje jammer ,al snel moeten we schuilen want het is echt noodweer ,maar ja wij zijn Nederlanders en het is nog steeds 32 graden,dus pluutje gekocht en stug doorgelopen.
Zo rond zessen de auto opgezocht en even de info bekeken voor de halloween night as donderdag de 29e ,onze laatste avond ,misschien gaan we er wel heen ,we zien wel.
Door de stromende regen naar het hotel gereden,gelukkig waren we er zo,effe opgefrist en weer in de toetoet richting een restaurant.
Op tien minuten afstand liggen er heel wat op een rij ,dus daar zit vast wel wat tussen,uiteindelijk bij Friday's beland,lekker eten voor weinig pingping ,t was al een dure dag dus.
Wat een eten zeg en wat een porties,Corrine had mozerella vooraf en toen pasta met garnalen,ik had gestoomde garnalen vooraf en toen kip met kaas en aardappelen,alle twee cheese cake als dessert ,halve liter cola light erbij en je kon ons rollen.
De helft maar opgegeten ,maar we mochten de rest mee naar huis nemen ,haha gaat zo stinken in de koffer,was blij dat ik mijn colaatje op had brengt de ober weer een nieuwe,gratis hervullen,Pfffffff waar moet ik het laten.
Rond half tien weer in het hotel,gelukkig is het droog en zitten nog lekker buiten op onze iPad te spelen,Facebook en Hyves .
Morgen willen we naar het strand ,gaan effe uitvogelen hoe we daar moeten komen,haha via bluk waarschijnlijk ,maar ja hebben vakantie dus de tijd aan ons zelf.
Tot morgen,groeten van de dames uit THE USA .