strand dag - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu strand dag - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

strand dag

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 September 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Half acht en wij zijn weer wakker ,heerlijk geslapen en weinig of geen last van de bovenbuurman gehad,een snelle douche genomen ,spullen in de auto gelegd en met de auto naar de hoofdingang gereden (ja we worden echt lui ) om te ontbijten.
Na het ontbijt bij de aardige mevrouw( die zo jaloers op mijn bruine kleurtje is) aan de balie even de weg gevraagd naar het strand.
Now it is easy to go , ja voor jouw wel haha,maar uiteindelijk voor ons ook ,gewoon de tolweg 528 oprijden en dan is het één lange weg naar het strand , zo'n 83 Miles ,dus een uurtje rijden.
Heel toepasselijk heet de weg de Beach drive haha en uiteindelijk belanden we inderdaad bij de strandkant van Florida ,een mooi parkeerplaatsje  bij Ron Jon surf shop (free parking) en dan zo over de brug het strand op.
Even goedemorgen geroepen naar de lifeguard ,hij kan je maar beter gezien hebben, en toen doorgewandeld langs het water naar de pier.
Het strand heet cocoa Beach en is ontzettend groot,wij vinden een mooi plekje net naast de pier en ploffen neer op twee strand stoeltjes.
Direct komt er een beachboy aangeslenterd en komt effe geld innen $ 10 pp ,valt mee dus,incl. Parasolletje .
Volgens hem is het onze lucky day ,de zon schijnt ,mooie golven en geen kans op regen ,nou bedankt voor de info,maar dat hadden we zelf ook al gezien snurker.
Nou als je nog wat nodig heb of je wilt nog wat weten ,dan zit ik onder die blauwe parasol,nou blijf maar lekker zitten daar griezel,als ik wat wil weten loop ik wel naar de lifeguard of de beachpatrol.
Handdoekje gespreid en een duik in de golven genomen,maar eerst nog even gekeken wat voor vlag er uit hangt ,heb weinig zin om Jaws tegen te komen vandaag,gelukkig het is veilig?? En het water is vol met surfers op hun wakeboard ,beetje uitkijken maar dus wel lekker afgekoeld.
Weer lekker in het zonnetje gaan liggen en op zoek naar vuur,mevr.land heeft de aansteker in de auto laten liggen,maar ja niet getreurd er is altijd wel ergens vuur te krijgen.
Tegen twaalfen neergestreken bij de blue merlin ,ik de dwaas op m'n blote voeten ,hothothot maar wel een lekkere salade met kreeft gegeten,flesje water erbij ,wat hebben we het toch slecht.
Meteen opzoek gegaan naar een aansteker ,maar pech "sold out", kregen wel lucifers,lekker handig met die wind haha.
Terug op het strand meteen weer de zee in gedoken , wat een golven zeg, surfers waren verderop dus we konden lekker onze gang gaan en hadden weer lol voor tien,beetje jammer dat mijn batterij van de camera leeg was ,dus weinig foto's.
Na een tijdje werden de golven een beetje minder,o ,wat een rust zei Corrine ,ha zij staat met haar rug naar de golven en ziet niet dat er een GIGA golf aankomt ,ik dus wel,maar doe net of ik het niet zie.
Na die golf ligt Corrine twintig meter verder en o wat een pech,bikini weg haha,ik lig dubbel van het lachen,maar gelukkig hangt ie nog rond haar enkels.
Tijd voor een middag slapie,lekker onder de parasol tot half vijf geslapen en toen in de brandende zon terug naar de auto gewandeld,Pfffffff ben kapot haha,even de surfshop ingewandeld en ons vergaapt aan al die mooie spullen.
Inmiddels is het half zes en we rijden weer richting Orlando ,meteen de goede weg gevonden en weer lekker het gaspedaal ingetrapt,muziekje aan ,alleen wel de kap omhoog en de airco op volle toeren,brand m'n handen bijna aan t stuur .
Rond half zeven aan de rand van Orlando de tolweg 528 verlaten en via een wirwar van wegen bij de Florida Mall beland,effe lekker shoppen haha,t zand zit nog in onze naat ,maar ja wie kan het wat schelen,er is niemand die er van opkijkt dat wij nog in onze Beach kledij lopen.
Van winkel tot winkel en nog een winkel en nog één haha,alle sportwinkels afgelopen voor een NY Yankees pak voor de boys ,maar helaas nog niet gevonden,wel super gave Nikes gezien,weet alleen niet of het hun smaak is,t zijn de nieuwste hier in de USA ,ook uggs gespot ,$ 150 voor lage en $ 200 voor hoge ,geen idee wat ze in Nederland kosten ,morgen maar effe navragen.
In de Mall gegeten ,bij de 5 guys een reuze hamburger naar binnen gewerkt ,gelukkig geen frites erbij,wel een flesje water,mee als genoeg voor vandaag.
Bijna half negen en we zitten op nog  10 minuten rijden van ons hotel,word de hoogste tijd om eens een douche te gaan nemen,dus richting de hoofdweg gereden en dan links,tweede rechts en dan,shit zitten weer verkeerd.
Nou dan nemen we de tweede rechts,bij de stoplichten links en dan shit sta verkeerd voor gesoorteerd ,nou ga dan eerst wel rechtdoor,over een druk kruispunt en dan shit ben aan het spookrijden ,haha auto in z'n achteruit en in een auto aan de overkant zit een man hard te lachen maar laat me toch netjes even voorgaan,Pfffffff wat een gedoe zeg,lost in Orlando ken het boek van binnen en buiten .
Rond negenen bij het hotel aangekomen,spullen in de kamer gegooid en eerst een frisse duik in het zwembad genomen,die is gelukkig tot elf uur open.
Lekker bij de pool wat aan t drinken,chippie erbij en storten langzaam in elkaar.
Dan maar richting douche en de kamer opgezocht ,slaap lekker en tot morgen ,wat zullen we dan eens gaan doen,in ieder geval Corrine haar verjaardag vieren.......hoera rettekettet,lang zal ze leven........goodnight Orlando .