Back to the USA - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Back to the USA - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

Back to the USA

Goedemorgen nieuwe dag ,nieuwe kansen maar eerst even met zijn allen ontbijten ,lekker bordje vol gehaald en nog even genoten op het bovendek .
Wij hebben label nr 4 ,dus mogen tussen 8.15 en 8.30 uur van boord ,we vertrekken richting hut om onze handbagage op te halen en maken nog even geintjes met de schoonmakers ,dagdag ,krijgen z'n email adres en Daniëlle als je ooit een huis op Bali koopt ,bel me zegt hij ,dan ben ik jouw housekeeper haha, dat staat genoteerd hoor .
Rond achten gaan wij naar het beneden dek en sluiten aan in de rij,Daan gaat als eerste uitchecken ,blieeeep ,hè mevrouw we zijn pas bij label 1 en 2 , u mag nog niet van boord ....pfff weer terug naar achteren dus .
Nou stonden we voor het personeels gedeelte te wachten ,dus konden we meteen even kijken hoe het daar aan toe ging ,een stad op zich zo onder in het schip haha.
En wij maar wachten  en wachten , Chris en Daan gaan nog even roken boven en zien vanaf het bovendek dat de hele boel stagneert beneden ,label 1 zijn de mensen die hun eigen bagage mee van boord sjouwen .....OMG wat een zooitje haha.
Plotseling gaat het snel en mogen we doorlopen ,een vriendelijke douane kerel laat ons zo door en hoppa ,we zetten weer voet op vaste bodem .
We hadden snel een taxi voor zes personen en gelukkig alleen maar handbagage ,want onze koffers die zou Carnival inchecken voor ons ....nou hebben we al een probleem met de $ 25 bagage fee pp,wat we moesten betalen ,dus vanmiddag op de airport alles maar weer even checken haha.
Met de taxi richting THE Mall in fort Lauderdale ,ongeveer een klein half uurtje maar ja het is pas 9.15 uur als we wegrijden ,dus relax ...
Vanmiddag lekker gewinkeld in the outlet store en bij de free wifi even het stukje op internet gegooid ,jeetje alle lezers van slag ,hoe moet dat dan woensdag ,ik ga echt niet schrijven hoeveel wassen ik heb gedraaid hoor haha.
De rest ook even ge-interwapt en zo rond twee uur op zoek naar een taxi gegaan ,buiten de Mall stonden wat kleine taxi's maar geen grote ,nou dan bel je er toch een ,nou dat werd niks dus .
Daan loopt naar de valie parking en vraagt daar of ze een taxi voor zes personen kunnen regelen ,tuurlijk mevrouw en hij belt er gelijk een voor me ,vijftien minuten ..en inderdaad hij had gelijk ,in de taxi gesprongen ,bagage er in en waar gaan we heen haha.
Nou eerst even langs de Mac en dan door naar de airport van fort Lauderdale ,de chauffeur vond dat geen probleem en zou een half uur wachten bij de Mac voor $ 15 extra ,haha kopie dus .
Bij de Mac even een bestelling voor zes personen geplaatst haha , kip nuggets ,frites ,big Macs enz ,lekker hoor ,nog even de monopoly stickers geopend en wat free frites en burgers gewonnen ,de taxichauffeur was er blij mee ...krijgen we nu korting haha.
Joke vind een dollar op straat ,haha dat brengt geluk mam ,bewaren dus .
Afgezet bij de check in van US en Daan gaat eerst maar even naar binnen om alles eens even te checken .....alle boarding  passen ingeleverd en nieuwe gekregen ,namen klopten niet en de tijden waren ook veranderd ,wel gelijk voor de vlucht van morgen boarding passen gehad en onze koffers zijn ingecheckt ( gelukkig) en door gelabeld naar A'dam ,dat is weer een meevaller ,hoeven we morgen niet met onze koffer te slepen .....
Maar hoe zit dat nu met de 25 dollar pp die hoeven wij niet te betalen , wij hebben een internationale vlucht namelijk ,nee je hoeft niet te betalen zegt die mevrouw ,ja maar ik heb wel betaald ,kijk staat op m'n rekening van Carnival ,nou dan moet je het daar terug gaan halen zegt ze ,há en Carnival zegt dat ze het aan jullie hebben betaald ....Mmmm ,vreemde zaak ,maar dat ga ik thuis wel eens even uitzoeken ,terug zal ik het krijgen ,maakt mij niet uit van wie namelijk .
Om 16.00 uur boarden ,wij zitten weer in de laatste zone en mogen natuurlijk weer als laatste aan boord ,we zien al die Amerikanen aan boord gaan met handbagage die nog groter dan onze koffers zijn, echt die mensen creëeren problemen en ja hoor net voordat wij aan boord willen gaan komt er een veiligheids aapje aan en beweerd dat alle bagage boxen vol zitten ( mmm vreemd hè haha) en dat onze handbagage het ruim in moet ,nou dacht het niet ....heb je enig idee wat erin zit ....breekbare spullen en alles wat wij aan bagage mee hebben .
Haal die grote hutkoffers maar uit de bagage boxen ,die horen daar niet thuis ,O ,dit gaat nog een probleem worden,Chris sprinkt uit zijn vel ,Corrine en Daan boos ,Erwin mocht met z'n spullen het vliegtuig in ,hij had camera's en z'n "dure schilderij" bij zich ,de rest kreeg een label en word naar beneden gebracht ..behalve ook die  van Daan niet ....nou hebben we in ieder geval ,2 schone onderbroeken als het mis gaat haha .
Mazzel dat Chris nog mee mocht ,want ze vonden hem een beetje te boos ,ach meneer dat is toch niet zo gek ,jullie sporen niet helemaal en dat moeten wij Nederlanders maar pikken vertel ik met een glimlach op mijn gezicht ,hij verstaat er niks van maar laat ons er wel door ,pfffff snel zitten en wegwezen ...gelukkig maar 2.15 uur vliegen.
Als we een half uurtje onderweg zijn krijgen we wat te drinken , doe mij maar een cola light ,doe mij maar een biertje zij Erwin en hij krijgt een tomatensap ,haha goed gedaan meisje .
De vlucht gaat voorspoedig ,we slapen wat en landen in Philadelphia ,beetje jammer dat we naar de bagageclaim moeten voor onze handbagage .....het duurde even maar daar zijn ze ,we hebben alle handbagage maar O jee daar komen ook onze koffers ,shit dat is niet de bedoeling ,maar wat nu ???
Nou de koffers er maar aftrekken ,maar het zijn er maar vijf ,die van Corrine mist en alle labels zijn veranderd ...ze zijn niet verder dan Philadelphia gelabeld GVD ,Daan gaat richting de US Airways service desk en gaat verhaal halen,nou ben ik het zat ,als we niet toevallig die oranje koffer hadden gezien lagen de koffers op de band en zaten wij al in de shuttle bus naar het hotel .
De man van de service vertelde een heel ander verhaal en uiteindelijk kwam het erop neer dat we de koffers gewoon zelf weer morgen in moet checken .
Van de kast naar de muur gestuurd en nog steeds Corrine haar koffer kwijt ,komt goed zegt die man ik ga hem zoeken .....
Morgen bij het inchecken nog even navragen bij de service desk en dan maar hopen dat de koffer er staat...
Toch maar de shuttle bus in gestapt en richting hotel ,dat was weer een verrassing ,maar dan ten goede ,super hotel en het meisje achter de balie is nog lang bezig geweest om Corrine haar koffer op te sporen .
Weer twee verschillende verhalen gehoord en morgen maar vervolgen ,eerst maar eens wat zien te eten .
Het meisje wist wel wat leuke tentjes en de shuttle bus bracht ons naar een kroegje/ Eetcafe even verderop,haha leuk lokaal tentje ,vol met tv's die allen op sport stonden afgestemd ,prima ,biertje erbij ,hamburgers ,frites en wat chicken wings ....
Nou het was een dag met een gaatje vandaag ,morgen hopelijk u7yeen mooie dag in Philadelphia ,we vliegen s'avonds rond zevenen richting A'dam om rond half negen in de ochtend in A'dam aan te komen ,hopelijk met Corrine haar koffer
Volgens Chris komt hij wel weer " boven water" ,net als die van Daan ,hopelijk niet zo nat haha .
Het is pas 21.41 uur hier maar heb hier in het café internet dus ga meteen het stukje maar weer online zetten ,anders zijn ze morgen in Nederland weer helemaal in de stress haha .
De groeten uit Philadelphia van ons allemaal en tot morgen ,word vervolgt :):):)