St Lucia - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu St Lucia - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

St Lucia

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 Oktober 2014 | Puerto Rico, San Juan

Om kwart over zeven ben ik boven ,Joke zit alleen aan de koffie ,de rest is nergens te bekennen ,Mandij ,Corinne en Larissa waren om zes uur op het dek om de walvissen te spotten ,helaas niet gezien maar wel een school van 20 dolfijnen haha ,Larissa werd helemaal gek en schreeuwde en rende in haar badjas over het dek haha ,weer jammer dat ik dat gemist heb ,ze gingen ook nog even met de lift naar drie om door de lobby Naar het benedendek te rennen ,helaas waren de dolfijnen al weg maar ze staan wel op de film gelukkig .
Rond achten was iedereen weer paraat en vertrokken we naar de ontbijtzaal ,twee tafels van zes en ontbijten maar ,heeft u de voucher mee ??? O nee vergeten morgen dan maar de gratis cocktail voor ontbijt .
Moeilijk moeilijk om wat te bestellen ,Larissa besteld een beagle haha dat is een hond Larissa ,doe maar de bagle met zalm en roomkaas smaakt een stuk beter .
Zo leuk dat Engels ,ze vertelde dat er iemand de tijd aan haar vroeg wahwhaha en ze antwoorde vijf before THE half acht ...weer lachen natuurljk .
Na het eten meesten de mannen nog even gebruik van het toilet maken en stonden we weer met z'n allen in de hal op de lift te wachten ,zo is t telkens dat als de lift kimt wij met z'n allen instappen en de rest van de mensen gewoon zo stom staan te kijken dat wij met z'n allen de hele lift benutten haha .
We hadden nu een vreemdeling aan boord van de lift ,zo zwart als roet en de sinterklaasliedjes schalden door de lift haha ....O, O,O,O vrolijk zijn wij.
Toen even uitschenken en we stonden op St.Lucia ,even een kleine wandeling door de tas Free en dan de deur naar de straat op toen brak de hel los ,alle taxichauffeurs van de eiland braken hun nek om ons hun programma aan te prijzen ,ik ben goedkoper ,ik heb een mooie bus,ik heb een neef die korting geeft haha .
Peter en Erwin gingen in de onderhandeling en de rest stond met z'n vingers in de oren haha ,uiteindelijk gaan we met een ander mee voor een super prijs ,rondtoer eiland maar gaan niet naar de vulkaan,daar ben je de hele naar onderweg en we willen meer zien ,dus tjalalala diedelediedie tjalalala dietiedie .
Lekker onderweg en al snel rijden we in ons aircobusje door de bergen ,wat een mooi natuurtje hier zeg ,palmbomen ,kalebassen ,vruchten bomen en lianen .
De eerste stop is op het uitzichtpunt waar je over het water kijkt en je ook de boot ziet liggen ,mooie foto's geschoten en weer verder op de lange slingerweeg naar wood carvery ,een klein stadje op zich waar ze houten beelden maken van allerlei soorten hout en ze daarna insmeren met schoensmeer ....
Ook geweldige mooie bomen ,vruchten en een uitzicht voorop de ansichtkaart ,wat leuke foto's geschoten ,plasstop en weer verder op naar de plaatselijke kroeg waar ze piton bier verkopen .
Het is pas half elf maar ja ergens op de wereld is t biertijd dus Kom maar op.
Daan ,Monique ,Mandij en Larissa lopen even t kleine supermarktje in om wat kauwgum en wat hartigs te halen voor onderweg ,Larissa trekt nog even de diepvrieskist open en gooit hem weer snel dicht ,ondefinieerbaar haha ,misschien wel geitenhoeven ofzo.
Bij de kassa zegt de jongen dat hij ons op de tv heeft gezien ,jaaaaa zeggen wij wij zijn hele beroemde zangers in Nederland ,de chardonnays haha en we beginnen bij ons in de Jordaan te zingen en krijgen applaus van de hele winkel haha .
Biertje op en vertrekken naar boven om weer van het uitzicht te genieten ,prachtig gezicht en de chauffeur vertelde dat hier D'r.doolittle op is genomen ,grappig toch???
Ze verkopen aan een kraampje alles van bananen ,bananenketchup ,bananen shampoo ,bananen olie enz enz . , het stinkt ook echt naar bananen hier haha.
Als laatste worden we gedumpt op het strand aan de noordkant van het eiland ,de reis er naar toe is nogal ruw ,we vragen of de muziek aan mag en 100% caribean dendert door de bus heen ,we zingen allen mee met Bob Marley en de sfeer is weer geweldig .
Het strand is moh moh ,wel lekkere bedjes op het witte strand aan de blauwe heldere oceaan ,maar geen vis te bekennen ,zelfs geen blik sardientjes maar wel een fruitbomen die over het water even z'n fruit kwam verkopen .
Er is nog even geprobeerd om bij de rotsen te snorkelen maar de zicht was nog geen vijf meter ,geen succes dus ,peter dacht dan maak ik mezelf maar als plaatselijk attractie en doet eerst een walvis na met waterspuit en al €20 haha als je met hem op de foto wil ,dolfijn €15 en een aangespoelde zeehond €10 .
Het hele strand ligt weer in een deuk en Frau Joke verdrinkt bijna van het lachen .
We strijken daarna neer op onze bedjes en onderhandelen over de bier prijs die moeten worden gehaald door een dame ,tjakka zeggen de mannen een beetje doorlopen we hebben dorst ,ach gossie vijf minuten zegt ze ,maar ja dat duurt te lang.
Stefan koopt een bal en hij gaat met jethro en Chris lekker in t water actie maken .
Diermo en Larissa worden lastig gevallen door een verkoper van armbanden ,Diermo doet net of hij slaapt en Larissa winkels hem in haar beste Engels af ,gelukt haha .
Wat hebben we weer een slecht leven ,Mandij vraagt om de WiFi code en iedereen is blij.
Stefan komt lachend uit t water , de bal is helemaal aan flarden ,hij brengt hem terug en krijgt netjes z'n geld... Toch even plezier voor noppes .....we proberen wat te relaxen maar de strandmannen zijn zo ontzettend druk ,ze lopen te schreeuwen en "ruzie"te maken precies voor mijn bedje , even vriendelijk toch dringend verzocht om dat even ergens anders te doen haha.
We gaan nog even het water in en eigenlijk is het jammer dat de zwarte vlag uithangt ,dat betekent dat er haaien in de baai zijn , iedereen blijft een beetje dicht bij het strand en we durven/gaan niet verder de baai uit om te gaan snorkelen ......maar hebben wel weer lol ,Stefan tilt Monique op z'n schouders en voordat ze wat kon zeggen lagen ze achterover in het water ..proest proest ,gelukkig wat het water iets minder zout dan gisteren maar evengoed nog gesponsord door jozo haha .
Om twee uur gingen we weer naar ons busje en werden we richting de boot gebracht ,daar was een nog markt met allerlei onzin en de dames gingen onder bereiking van Diermo en Stefan even de markt over .
De rest van de mannen gingen alvast aan boord van de boot om lekker te eten en een biertje te dingen .
Wij hebben ons nog wel even vermaakt met kettinkjes ,jurkjes ,sjaals ,sleutel hangers enz enz ,Larissa kocht nog een leuke varkens spaarpot van de cocos noot gemaakt en Monique een leuk strandjurkje ,Mandij nog wat del sol nagellak en toen lekker richting het schip .
Staat er nog een tandeloze vrouw een bikini te haken of wij er ook een willen,haha nou ga maar alvast haken we komen ze volgend jaar wel ophalen oké .
Aan boord even de spullen opgeruimd en gegeten ,een paar doken de jacuzzi in en de ander ging lekker z'n hut opzoeken ,vanavond kapiteinsdiner dus weer netjes gekleed en we willen met z'n allen op de foto ,nou dat zal wel weer wat worden .
Om vijf uur vertrekt het schip ,Daan ,Corrine ,Stefan en Erwin kijken hoe we wegvaren ,zwaai zwaai dat St.Lucia ,ik weet niet of ik hier ooit weer terug ga komen ,het eiland is prachtig ,veel groen maar de mensen zijn iets minder ,een mentaliteit waar ik niet zo mee kan leven ,zelfs niet voor een dag ....
We vertrekken allemaal naar onze hut en spreken weer af om zeven uur in de lobby ,we willen namelijk een foto met z'n allen laten maken ,geen probleem iedereen paraat ,benieuwd hoe de foto geworden is .
Weer een heerlijk diner gehad ,het is alleen een beetje lastig dat de boot zo schommelt ,er staat een behoorlijke wind namelijk .
Na het diner zittGoedemorgen ,m'n wekkertje gaat ,zeven uur en nog geen zin om eruit te gaan ,heb vast de walvissen gemist haha ,maar goed kan nog altijd even bij Monique om de hoek gluren ...peter ligt vast nog wel te slapen haha.
Het is pas half elf maar ja ergens op de wereld is t biertijd dus Kom maar op.
Na het diner zitten we lekker op het bovendek ,jethro ligt een film te kijken en wij zitten lekker na te genieten van ons diner ,uitbuiken dus ....
Morgen komen we aan op St.Kits om 8.00 uur ,even nagekeken wat er allemaal te doen is maar niet veel wijzer geworden ,het is een mooi maar klein eiland met heeeel veel snorkel mogelijkheden ,ik zeg tot morgen ,nieuwe dag ,nieuwe kansen .
Btw iedereen in Weesp en Uithoorn de groeten terug van ons allen ,leuke dat de verslagen weer gelezen worden .

• 03 Oktober 2014 - 08:12

Coby:

Ook wij merken dat de boot erg schommelt. Verslag staat er 2x op. Heen en weer en nog een keer. Maar desalniettemin leuk om te lezen. Nog veel plezier met z'n allen en groetjes vanuit Weesp.

• 03 Oktober 2014 - 12:01

Gretha:

Nou dames Chardonnay, jullie hebben jezelf weer op de kaart gezet. Lachen, zie het al voor me, de tranen zouden weer over mijn wangen rollen en ook om die gekke Peter.
    Veel plezier op St.Kits xxxx

• 03 Oktober 2014 - 17:18

Loes:

Leuk al die verslagen om te lezen. Zo ben ik er toch een beetje bij. Jullie hebben geen personal trainer nodig, want jullie buiken staan strak van het lachen. Geniet er nog van. Groeten Loes en Tineke (de buuf)