La Romana, Dominicaanse Republiek - Reisverslag uit La Romana, Dominicaanse Republiek van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu La Romana, Dominicaanse Republiek - Reisverslag uit La Romana, Dominicaanse Republiek van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

La Romana, Dominicaanse Republiek

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

25 September 2012 | Dominicaanse Republiek, La Romana

La Romana, Dominicaanse Republiek

Nog even terug naar gisteren avond ,vreselijk gelachen bij die American football wedstrijd ,te vergelijken met een wedstrijd van Ajax-Feyenoord ,al die tijd gelijk gestaan en in de laatste seconde wordt er nog even een touchdown tegen Seattle gemaakt ,hilarisch ,wat een geschreeuw haha,leuk om fanatieke sportfans mee te maken .....zagen ook nog even een reclame van Ajax voorbij komen ,wij juichen haha,iedereen keek meteen om .

Goodmornig ,half acht gaat het wekkertje ,O ik heb geen zin om er uit te komen ,toch maar onder de douche gesprongen en de spullen bij  elkaar gezocht ,Erwin na mij onder de douche en hoppa naar het bovendek,de rest zat er al .
Even koffie gedronken en de aankomst op la romana gevolgd op het bovendek
Mmmm ,geen strand te bekennen ,há lekker zegt Mandij ,geen zand tussen m'n tenen haha,nou we zoeken het wel op hoor ,helaas voor jou .
Even het ontbijt restaurant opgezocht en een flink ontbijt besteld al zeg ik het zelf ....we hadden allemaal trek dus de hele menukaart werd afgewerkt ,toast,jam,omeletten met kaas ,ham of spek ,croissants ,eieren ,kaneel broodjes ,wentel teefjes ,jus Orange en koffie .....
Daan besteld nog twee bananen ,uh wat moet je daar nou mee ,nou om de vissen mee te lokken natuurlijk ,die smokkel ik gewoon van boord haha, toen het ontbijt kwam waren de bananen gepeld en in stukjes gesneden haha,kan ze moeilijk zo in m'n broekzak douwen dus tja dan maar opeten haha en zometeen bij het buffet twee nieuwe mee jatten .
Mam wat heb je met je haar gedaan vraagt Mandij ,haha kom net onder de douche vandaan schatje ,tjee leuk hoor zo'n vogelnest op je hoofd ,waar is je petje ....je ziet er niet uit ,dank jewel schat ik hou ook van jou .
Rond negen uur de spullen gepakt en het eiland op ,je komt in een klein centrum waar allemaal pendel bussen en taxi standplaatsen ,perfect geregeld ,je sluit aan waar je heen wil en voor een paar dollar brengen ze je weg .
Wij regelen een taxi bus naar het strand ,je koopt een retour en spreken af dat de taxi om 13.00 uur weer terug is ,kost $15 pp en betalen op de terug weg .
Top dus ,we stappen in en rijden over een pas aangelegde asfalt weg ,door de biesbos naar het strand ,lange slinger wegen ,zou die taxi chauffeur weten wat die streep in het midden van de weg betekend ???? .
Hij rijdt 100 km per uur en in de bochten 80 ,hou je vast jongens we gaan een bocht om ,omhoog ,omlaag ,lijkt wel een achtbaan haha.
Als hij wil gaan inhalen doe ik snel mijn ogen dicht ,pfff nee hij durfde het toch niet aan ,vijf bochten later wel en duwt de bus die hij inhaalt bijna de weg af haha.
Na een klein half uurtje bij het strand aangekomen " playa de Laguna ", bedjes en twee parasollen geregeld bij een kleine plaatselijke beach boy en eerst maar even een duik in de zee genomen .
Jezus wat een golven zeg ,eigenlijk jammer want niks te zien onder water met het snorkelen ,maar levert wel weer leuke foto's op als de een voor de ander onder de golven verdwijnt .
Links van ons op het strand is een klein Marktje , leuk zo maar eens even kijken Mandij haha,de eigenaar van een van die kraampje kwam net vertellen dat je alles bij hem kan krijgen ,bier ,cocktails ,soda's,NO PAY ,zegt hij er achter aan ,nou doe maar een kratje bier dan zegt Erwin hahahahaha ,nee schat hij bedoelde dat je pas hoeft te betalen als we weg gaan .
Meteen even gevraagd of hij ook nummerplaten verkoopt ( Daan spaart ze uit alle landen waar ze geweest is ) en ja hoor die heeft hij te koop ,zo maar eens even één scoren dan .
Dit word de laatste deze vakantie ,want Curaçao en Aruba heb ik al ,daar ben ik al eens geweest haha.
We liggen heerlijk relax over het water te kijken en de krabbetjes lopen langs de waterkant ,kijk daar gaat een pelikaan ,hij maakt en duikvlucht en vist wat lekkers uit de zee ,verderop gaat een duiker met een harpoen het water in ,mmm er moet toch genoeg vis zitten ,een barracuda misschien haha.
Kijk naar links daar is een walrus aangespoeld ,waar ,waar haha ,o nee het is een vrouw van denk ik rond de 250 kilo die in de branding lag te zonnen .
Jongens wat een slecht leven zo ,een leuk eiland met weer een heel ander strand dan de andere eilanden ,de zon staat hoog aan de hemel en het is 32 graden ,wel een lekker windje erbij ,dus goed vertoeven op het strand van de Dominicaanse ....
Zo jongens ,weer tijd voor een duik ,50 meter verderop zien we een merlijn door het water duiken ,vis genoeg dus nu maar een stukje dieper ,joke gaat ook mee ,Jezus wat een golven zeg ,plots duikt er uit het niks twee GIGA golven op ,haha wat een lol ,Mandij weet hem te ontwijken en Chris duikt er doorheen ,Corrine zie ik in het niks verdwijnen en joke haha staat te proesten naast me haha ,o jee mam je haar is nat en je hebt je föhn niet bij je ....nou ja droogt wel weer ,ik zie er niet uit hoor zo ,nou doe je mijn petje maar op.....
Als Erwin,joke en Daan lekker liggen te relaxen horen we Mandij gillen van het lachen,wat gebeurt er nu weer ....OMG ,Corrine haar tieten hangen uit haar bovenstukje en ze is haar zonnebril kwijt,langs de waterkant staat een plaatselijke strandman toe te kijken en ziet de grote golf niet aankomen,Tja nat tot aan zijn middel,dat krijg je er van hè .
Wij liggen toe te kijken hoe Mandij en Corrine uit de zee proberen te komen,door de golven en stroming word je elke keer terug gegooid de zee in haha,je moet proberen op de golf mee te gaan,uiteindelijk toch gelukt, schaterend van het lachen komen ze het strand op gekropen.
Chris was nog even aan het snorkelen en zag een GIGA ,dikke vis onder zich door gaan ,brrrr gatver haha ,maar snel naar de kant , inmiddels tijd om wat te gaan drinken .
Het mannetje van de shop geroepen en wat te drinken besteld ,de mannen een lokaal biertje van een liter haha en de dames aan de fris ,nog even wat slagen door de golven gemaakt en toen de markt even op .
Daan haar nummer plaat werd tevoorschijn getoverd ,effe afdingen en voor
 $ 10 Mocht ik hem meenemen ,verderop staan mooie handgeschilderde schilderijen ,wauw die zijn mooi ,Erwin wil er wel een en zoekt een mooie uit ,ja dat is dan $ 150 ,nou dacht t niet haha,we lopen verder en verderop zijn ze ook te koop ,mooier en zoveel keus en grooooot haha.
Daan zoekt er een uit en toen maar afdingen ,de verkoper weet dat Daan hem graag wil hebben  en vraagt er $ 135 voor ,ja dagggg koop je hele winkel niet op ,ik geef er $ 70 voor en geen cent meer ,na wat heen en weer gekibbel krijg ik hem wel voor die prijs haha.
Het doek word van het frame afgehaald en netjes verpakt ,gelukkig zag me eigen al gaan op Schiphol haha.
Nog even een rondje gelopen en Mandij heeft nog de nodige souveniers gekocht ,het is 12.50 uur en we moeten nog even op de taxi wachten ,dus besluiten om even bij de taxistandplaats in het café wat te drinken .
Weer het zelfde rondje besteld en moesten ineens $ 5 minder betalen ,GVD die sukkel van net heeft me opgelicht haha, hij heeft de tip er gewoon bij gerekend .
Chris krijgt een asbak onder z'n neus geschoven omdat hij aan t roken is ,geweldig mooi ding van hout en cocosnoot ,hè meissie kan ik deze asbak
van je kopen vraagt Chris ,ze snapt er geen hout van haha,stomme Hollanders
Een van de markt jongens aan tafel gerpoepen ,hè mannetje ga jij eens zo'n asbak regelen ,oké ,oké ,ik ben zo terug zegt hij en ja hoor binnen een paar minuten komt hij met dezelfde asbak aan haha.
Wat kost hij vraagt Chris 25 euro zegt hij ,zot ,echt niet je krijgt tien dollar ,nee euro's wil hij ,tja die hebben we niet meneertje .
Uiteindelijk heeft Chris zijn asbak voor tien dollar ,inpakken en wegwezen dus ,op naar de taxi ,de chauffeur was inmiddels uit gegeten en we vragen hem of hij nog mooie plekjes heeft waar we heen kunnen .
Natuurlijk voor $ 10 dollar pp meer krijgen we een paar stops onderweg en kunnen we de highlights van Dominica bezichtigen ,doen zou ik zeggen.
Met z'n allen in de bus en onderweg ,wel een andere chauffeur als de heenweg gelukkig ,deze rijd een stuk rustiger en we krijgen echt de tijd om de omgeving te bekijken ,heerlijk hoor die airco ,pfff buiten is het bloedverziekend heet .
We rijden een stuk over de snelweg en de mensen lopen gewoon op de vlucht strook haha ,maar wat een mooi eiland zeg ,veel groen,bomen en cultuur .
In de diepte zien we een lagune liggen met lianen en al ,wauw kijk al die vogeltjes ....weer eens wat anders dan die mussen thuis .
En toch blijft het nog steeds een raar gezicht ,grazende koeien onder de palmbomen haha.
Na een half uurtje rijd de chauffeur een beveiligd terrein op ,het heet casa de Campo ,een opgezet villa park ,heel groot en even ter info de president heeft hier ook een huis ,een mooi opgezet gedeelte van Dominica met het duurste hotel en ruime villa's ,leuk maar ik persoonlijk houd meer van de wilde natuur en niet van die gazons waar de grassprietjes allemaal de zelfde kant op staan .
Hij rijdt door naar de haven La Marina en van mij mag het wel wat sneller want Mandij en ik moeten heel nodig een sanitaire stop maken haha ,hij wijst nog een kapitale villa aan van een beroemde football speler van de NY Yankees ,nou die verdient waarschijnlijk net zoveel als onze voetbal jongens haha.
Buiten bij een villa zitten de poetsvrouwen op een steen te wachten ,waarschijnlijk worden ze zo op gehaald en moeten naar het volgende huis .
Chris ziet nog wat militairen vrienden en maakt snel een foto, bij de volgende bocht stopt de bus en we mogen even drie kwartier luchten haha en rennen eerst maar naar het toilet ,lopen dan door naar de haven en wauw wat een boten ,gelijk er even uitgezocht voor thuis aan de steiger .
Een rondje gelopen en uiteindelijk bij de haven in het restaurant neergestreken ,even een happie  eten,nog een hele belevenis op zich als de serveerster alleen maar Spaans praat .
Iedereen even een bestelling gemaakt met handen en voeten werk ,alleen Erwin zijn bestelling kwam in een keer goed door ,hij kan namelijk bier bestellen in het Spaans haha,ze begon meteen te ratelen tegen hem ,ho ho ,ik versta er geen fluit van dame haha,maar er kwamen wel weer grote bieren op tafel ,dus alles goed gekomen .
Even de internet code gevraagd en de mobile eenheid is weer compleet .....
Haha lekker eten ,Chris had carpaccio ,Mandij,Corrine en Erwin pasta ,joke een sandwich met salami en Daan een sandwich met kip,tomaat en een duister sausje ,( wel lekker ).
Even afrekenen na eerst nog twee biertjes te hebben besteld ,há ben benieuwd ,op de menukaart stond alles in peso's ,dus wat moeten we nu in dollars betalen ,nou haha in peso's was het 3.994 ......klinkt veel maar in dollars was het 110 en nog wat ,fooitje erbij ,dus voor 120 dollar heerlijk gegeten .
Terug de bus in ,iets te laat haha maar de taxichauffeur zat lekker op zijn gemak te wachten, klein stukje naar de boot en nog wat van de plaatselijke Polo club gezien ,het officiële oefenterrein ,mooie paardjes en ze waren volop bezig .
Geen rij bij de boot ,even op de foto op de brug en hoppa weer aan boord ,nou ja duurde effe want joke kreeg haar pasje niet uit de houder ,uiteindelijk gelukt en allemaal even richting de hut om onze spullen op te ruimen.
Afgesproken bij de lift op de eerste etage (1 Chris en niet 9 haha) en staan met zijn vieren nog op joke en Corrine te wachten ,komt er een grote groep aangewandeld via de trappen  en een van de vrouwen gaat tussen Chris en Daan staan .....Helloooooo ,ahum mevrouw,O sorry dacht dat je mijn zoon was .....nou verkeerde dus haha,wil je mijn zoon zijn ,vraagt ze aan Chris ,nee dank u ,ik wil jou niet als moeder en heb er al één haha .
Ze stonk behoorlijk naar de drank en toen haar "echte zoon " aan kwam lopen zei hij dan ook dat z'n moeder dronken was ,nou hadden we nog niet in de gaten hoor haha.
Mandij heeft het hele strand van de Dominicaanse tussen haar borsten,dus gaan eerst even lekker een duik nemen op het bovendek .....het is inmiddels wat bewolkt en er vallen wat druppels ...niet erg ,we zijn moe,zat maar wel voldaan .
Wat een leuke dag tot nu toe , we gaan lekker aan de borrel bij het zwembad ,de jongens een biertje ,Mandij aan haar favoriet strawberry nog wat .....en de rest wil een sex on THE Beach ,nou t is al kwart over vier zegt Daan ,mogen we wel opschieten ...om vijf uur vertrekt de boot haha,gelukkig kon de poolwaiter er om lachen .
Trossen los het is 17.00 uur ,Mandij en Chris zijn al naar hun hut om te douchen ,de rest staat op het boven dek het vertrek vanuit la romana te bekijken,zwaai ,zwaai ,op de pier staan allemaal personeel te zwaaien,dagdag ,tot een volgende keer ....we varen de baai uit ,via een kleine langtong,wauw wat een mooie huizen daar .
Het schip draait meteen om de koers naar Curaçao aan te nemen ,Corrine en Daan raken in gesprek met een Amerikaan die van cruisen zijn leven heeft gemaakt haha ,hij heeft ook de Europa cruise gedaan en is toen in A'dam geweest ,beetje duur vond hij ,ja wij vliegen niet voor niks naar de USA meneer
Hij vertelde dat Carnival drie nieuwe schepen aan het bouwen is ,thuis meteen maar even googlen ,ben benieuwd waar die heen gaan ...we vertelden dat wij wel graag via de USA naar Hawaii wilden ,Hawaï is mooi ,alleen wel lang varen ...mmm ,even over na denken ,misschien komt er wel wat anders leuk in de vaart haha .
Terug naar de kamers en alle prut van onze lichamen gespoeld ,om half zeven afgesproken om nog even naar het casino te gaan ,Chris wil nog even terug naar de black Jack tafel ,DAG gewonnen dollars haha.
Nou niets gewonnen ,maar ook niet verloren ,volgens Chris speelden ze vals ....even bij de roulette gekeken en toen naar de lobby verhuist .
Daar speelde weer die fantastische band ,het thema van vandaag was Love ,de band speelde de hele avond liefdes liedjes haha ,er werd volop gedanst en de sfeer was weer oké .
In het restaurant was de sfeer ook weer geweldig ,iedereen zat op z'n pretstoel dus er werd weer genoeg gelachen ,de ober kwam gedag zeggen en we hebben hem goedenavond leren zeggen ,toen hij het goed kon zeggen ,hebben we hem weggestuurd en opnieuw terug laten komen om ons te verwelkomen in het Nederlands haha,hilarisch ,zijn collega's lagen in een deuk en zelf vind hij het ook om te lachen .
Drankje besteld en toen eten ,haha er staat vandaag haai om het menu ,nou lekker hoor maar doe eerst maar een Thaise kippensoep ,jee de vlammen komen je kont uit haha,maar ode dat we water hebben .
Als toetje natuurlijk weer de warme chocolade cake en een bak koffie erbij .
Meteen maar even aan alle obers gemeld dat we er morgen niet zijn ,dan eten we op Curaçao ....maar donderdag wel hoor haha enne vrijdag is big party time
Uh hoezo vraagt de ober ,nou Corrine is dan jarig ,haha hij heeft het gelijk genoteerd ,dat word lachen.....de grapjes vliegen over tafel en Corrine zakt steeds meer onderuit ,ja ja landje jij bent jarig en wij zijn er bij ,dus dat word uitgebreid gevierd ,al vanaf het ontbijt ....volgens Chris laten we een de ober lang komen met roomservice haha ,nou ga maar niet vertellen hoe het gesprek verder ging ,dat kunnen jullie wel raden denk ik .....
Na het diner de karaoke bar in gedoken ,wederom hilarisch ,er zaten wel wat leuke zangers tussen maar de meeste waren niet om aan te horen ,we zaten op een ronde bank met tafel ervoor ,daar stond weer zo'n n draaibank voor ,hè dat is mijn plek zegt Daan ,doen we net alsof we van de Voice zijn haha.
Rond half twaalf nog even in de lobby gekeken en op het dek gestaan ,o wat is het heerlijk buiten zeg ,maar wat een golven ,zou bijten wel kunnen slapen haha,Chris was het met me eens ....maar we gingen toch maar naar de hut.
Nog even langs het theater waar een GIGA band stond te spelen met een of andere beroemde zanger ...wauw wat een stem zeg ,jammer dat het bijna is af gelopen ,we stonden nog even te swingen in de deuropening ,want alle plaatsen waren bezet.
Kom op jongens hoogste tijd ,met ze alle in de lift gepropt ( hij was al half vol toen wij instapten) en op onze verdieping eruit gegaan ,Erwin en Chris volgden de bordjes exit ,pfff moe word je ervan ,ze liepen wel tien keer het zelfde rondje ,hup kom op naar de kamer haha ,Mandij en Chris eerst,hè we hebben een olifant op de kamer ( ze maken elke dag van handdoeken beesten en leggen die op je bed , samen met het nieuwe programma boekje voor de nieuwe dag), ik hoor joke en Corrine roepen dat ook zij een olifant hebben ,Erwin doet de deur open en zegt haha ik heb er twee ...dank jewel schat haha ,we horen Mandij in onze kamer lachen...
Liggen we net in bed ,word er op de  deur geklopt , staat Chris weer voor de deur in z'n badjas ,iets van chocolade roomservice haha ,staat hij met twee chocolaatjes in zijn hand ,ga slapen Chris haha,daaaaag .
Zo is ook deze dag alweer voorbij ,morgen om 14.00 uur komen we aan op Curaçao ,hopelijk weer zo'n mooie dag .....tot morgen.........
PS : leuke reacties die jullie bij het verslag plaatsen ,erg leuk om te lezen dat ze goed gelezen worden.....