Curaçao  - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Curaçao  - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Curaçao

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 September 2012 | Curaçao, Curaçao

Curaçao

Stommel ,stommel , hoe laat is het ,o het is pas half vier ,nog even omdraaien dus haha,maar om half zeven is daantje toch echt weer klaar wakker .
Onder de douche en hoppa lekker naar het bovendek om een kop koffie te halen , de rest van het reisclubje is nog diep in rust ,gelukkig heb ik m'n iPad mee naar boven genomen en haal even m'n E mails binnen .
Om kwart over zeven komen joke en Corrine aan gelopen , goedemorgen ,lekker met z'n drieën koffie gedronken en zij hebben nog even het verslag van gisteren zitten lezen ,weer hartelijk erom zitten lachen haha.
Er hangt een zware bewolking en we vinden de wind ook een beetje koud haha,t is maar 29 graden ,hè kijkt het regent ,nou we moeten nog 6 1/2 uur varen voordat we op Curaçao zijn dus tegen die tijd klaart het wel op .
Daan loopt even naar het toilet en als zij terug komt zitten aan het tafeltje naast ons twee Nederlanders ,nog nooit gezien , zij wonen in Huizen ,hè bijna buurtjes ,nou ze beginnen te lachen ,ze hebben jaren in weesp gewoond op het mouterspad ,wat is de wereld toch klein .
Wat verhalen over en weer verteld en zij waren op hun tweede Cruise ,hebben het prima naar hun zin ,alleen jammer dat ze met z'n tweeën aan een tafeltje in het restaurant zitten ,nou jullie mogen wel bij ons aan tafel hoor , verzekerd voor een avond vol plezier en vertier , nou we denken er over na hoor haha.
Nog even verteld wat er op Curaçao te doen is en waar ze moeten wezen voor de winkels ,tja altijd handig als je het eiland al kent .
Inmiddels is het half negen en joke gaat met Corrine even een ontbijt halen bij het buffet ,moeten we wat voor je meenemen Daan ,ja lekker doe maar wat ,lekker hoor croissantjes ,jam een ei en jus Orange ,nog wat meloen erbij en de maatjes zijn weer gevuld .
We zitten lekker buiten aan het raam en kijken zo de oceaan over ,naast de boot zien we een rog zwemmen ,wauw die is groot ,die wil ik niet tegen komen hoor als ik aan het zwemmen ben haha.
Daar komt Ruslana aan (de vrouwelijke serveerster),verschoont even onze asbak ,de ontbijt resten waren al door een jongen weggehaald ,die hoefde alleen nog maar zijn ogen dicht te doen ,dan kon hij meteen tussen zes plankjes haha,lijk wit en brood mager ,zag eruit als een zombie .misschien een beetje te lang doorgezakt met z'n collega's ,wie zal het zeggen .
Goedemorgen danielle ,corrine en joke zegt Ruslana , hoe is het ,toch verwonderlijk dat ze al die namen onthoud en warempel ze spreekt wat woorden Nederlands ....zou ze met de ober van gisterenavond geoefend hebben haha.
Bij half tien komt Erwin aangewandeld ,hij heeft zijn groepstherapie T-shirt aan ,goedemorgen schat ,hoe was het bij je therapie haha,ja goed zegt hij ,daarom ben ik zo laat ....jaja .
Corrine en Daan gaan even naar de hut om alle camera's te legen op Daan haar iPad ,we hebben nu pas 2500 foto's haha,lacheee .
Als we terug zijn komen Mandij en Chris ook aangewandeld ,Chris gaat koffie halen en kijkt even of er nog ergens ontbijt te krijgen is ,gatver er lopen al mensen met patat en hamburgers ,brrrrr dat hoef ik niet hoor .
Daan gaat even kijken en ja hoor je kan ook nog gewoon croissants en de hel mikmak halen ,Chris past maar mandIj kimt terug met wat toast en meloen .
Tegen half elf naar het bovendek verhuist ,ligbedjes opgezocht en ploffen maar ,tje wat een woei haha,hou alles vast jongens anders ligt het straks in de oceaan .
Goed en wel in de zon ,toch maar even smeren ,begint het te regenen haha en liggen blijven jongens ,ze starten net de film van Michael Jackson en die willen wij zien .
Na een paar spetters is het toch wel lekker vertoeven en na een uurtje gaan we ons omkleden en de route naar Curaçao volgen ....beloofd een leuke dag te worden dus tasjes ingepakt en gaan met die banaan .
Om half twee liggen we aan de steiger vlak voor het centrum van Willemstad ,Mandij ( mevrouw ongeduld) raced alvast naar beneden ,terwijl wij nog boven op het de staan om foto's te nemen van het aan leggen .
In de verte zien we veel bekende gebouwen en zo te zien heeft het hier vanochtend behoorlijk geregend ,nu schijnt in ieder geval de zon en die brand behoorlijk op onze ruggen.
Tijd om naar beneden te gaan,we willen van boord ,Mandij staat ongeduldig te trappelen en we moeten nog tien minuten wachten voordat het groene licht word gegeven ..
Over de loopplank de steiger op en langs de pier en de plaatselijke marktkraampjes de stad in gewandeld ,eerst even naar de gouverneur een tafel besproken voor vanavond om lekker te eten en toen terug de pondjes brug over ,alsof we niet weg geweest zijn haha,alleen de Ben en Jerry store is er niet meer ,jammerrrrr.
Halverwege de brug gaat de bel ,o jee hij gaat draaien haha,doorlopen jongens ,als de vlag blauw is blijft hij 20 minuten open omdat er grote boten door moeten ,op het kruispunt staat nog steeds het verkeersregel bordesje haha ,weet je nog Erwin ?????
De dames krijgen van een lokaal vrouwtje een waardebon voor een gratis kettinkje in een winkel verderop ,jaja zal wel ,nou die gaan we zo even ophalen dan ,wat is uw naam .....sheila is mijn naam ,oké we zeggen wel dat jij ons gestuurd heb haha.
Even wat winkels gekeken en toen langs het water op een terrasje wat gedronken ,op de menu kaart stonden bitterballen haha,nou die konden wij natuurlijk niet voorbij laten gaan .
Doorgelopen naar het favoriete  winkeltje van Daan en joke ,waar zij beide wat leuks kochten ,toen de bootjesmarkt langs en zo de winkel straat in .
Joke koopt voor Leon een paar Adidas gympen ,bijzonder gaaf zijn ze en denk niet dat je deze in Nederland snel zal zien .
Leuk hoor alle winkels zijn zo herkenbaar en er werden leuke dingetjes gekocht voor het thuisfront ,pffff wel warm hoor ,zullen we nog wat drinken haha,nou het is inmiddels half vijf ,laten we maar terug lopen om optijd bij de gouverneur te zijn .
Komen we langs een sport shop haha,nou daar hebben ze pas slippers ,reefs en havaiinas ,stuk goedkoper dan in nederland ,maar ja wat moet je er daar nu mee .
Chris ziet wel zijn favoriet onder de hardloop schoenen ,van die gekke teen dingen ,hij past ze aan en is er helemaal weg van ,kosten in Nederland € 300 en hij koopt ze nu voor
$ 88,als een kind zo blij en hij houd ze gelijk aan haha ,leuk Chris als je maar niet naast ons gaat lopen met die gekke dingen ,je lijkt de plaatselijke LaLa wel .
Nog even een schoenwinkel ingelopen en de Uggs bewonderd ,mmm toch iets duurder dan in de USA ,goede koop gedaan dus .
O,ja die kettinkjes ,nou winkel opgezocht en met z'n allen naar binnen ,beetje rondgedwaald  maar niemand durfde er wat te vragen haha,pfff oké dan ga ik wel zegt Daan ,oké bonnen i geleverd en allemaal een gratis stukje blik met glas erin rijker haha ,geen oorbellen erbij voor $ 5 of iets anders ,nee dank u en we lopen zo de winkel uit haha ,ze waren niet blij met ons .
De mannen waren de winkels spuugzat en zijn inmiddels al vooruitgelopen om alvast aan de bar een biertje te kopen ,wij lopen nog even langs de waterkant terug totdat ook wij het zat zijn en weer over de pondjes brug terug lopen om naar de gouverneur te gaan .
Lekker aan de bar wat gedronken ( het was happy hour) en toen lekker in de achtertuin aan tafel gegaan ,hè kijk wie daar aan komt ...Sandy haha,wat een gezelligheid ,dikke kussen en aan geschoven aan onze tafel , ze is nu weer een week terug op Curaçao ( al een half jaar geweest ) en gezellig over de familie zitten ouwenelen .
Ondertussen komen de menukaarten op tafel ,je eet toch wel mee hè Sandy ,uh nou haha,jawel je bent onze gast ,bestel wat je lekker vind ,hoef je niet naar de Mac vanavond haha.
We hebben overheerlijk gegeten ,carpaccio ,tonijn,ham met meloen ..mmmm en tournedos ,steack trio ,spareribs ,entrecote en vispotje ,daarna nog een lekker toetje en de avond was echt een topper ....weer heerlijk bijgepraat met Sandy over de familie ( altijd handig zo 9000 km van huis haha ) en toen maar weer richting boot .
Sandy had hem al zien liggen en heeft nog even snel wat foto's bekeken ,wauw wat een ding zeg haha ,gezellig met z'n allen terug gelopen ,want haar auto stond vlak bij de boot .
Afscheid nemen ,dag dag Sandy ,pas goed op je zelf ,dikke kus en daar scheiden onze weg en weer ,wat een super gezicht zeg ,de boot met al die lichtjes ,even wat foto's genomen en toen weer aan boord gegaan .
Spullen in de kamer gegooit ,hè wij hebben een Dino op ons bed zegt Mandij ,joke en Corrine
Ook ,ik gil dat ik een krokodil heb haha ,geintjeeeee is ook een Dino .
Lekker naar het bovendek gesneld ,waar we net het einde van de film notting Hill kunnen zien ,dranke erbij ,mmm wat ruikt er hier zo lekker ,o dat is de popcorn ,nou maar even twee bakken gehaald haha ,goed voor de lijn .
Nou dit was onze dag op Curaçao ,een geweldige ,mooie ,maar zeer warme dag ,  om elf uur vaart de boot weg om koers te zetten richting Aruba ,waar we morgenochtend om 8.00 uur aan komen .
Goedenavond allemaal en tot morgen ........