Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Aruba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Aruba

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 September 2012 | Aruba, Oranjestad

Aruba

Half zeven en de wekker gaat ,ik heb een hoofd als een zombie haha,zo vast geslapen ,toch maar onder de douche gejumpt en naar het bovendek ,de rest zit al aan de koffie .
Ontbijtje gehaald en de aankomst op Aruba gevolgd ,we varen tussen een rif en de kade door en zo te zien is het millimeter werk,nou maar hopen dat de kaptain niet gaat zwaaien ,het is best nog ver zwemmen naar het land.
Met z'n allen aan de railing en maar kijken of er herkennings punten zijn ,we leggen aan voor het centrum van Oranjestad ,ik zie in de verte de hooiberg ,een hoge berg ,waar je op kan klimmen ,kijk daar is de paddock haha,ja die ken ik nog wel .
Voor de rest een beetje gedesoriënteerd ,nou we gaan de spullen maar halen ,het is al bij achten en we willen het eiland op.
Over de loopplank,de kade over ,door een gebouw en toen na 18 jaar weer voet op Arubaanse bodem ,gelukkig we mogen erop haha,toch wel vreemd hoor .
Op naar de auto verhuur ,há gelukkig gelijk om de hoek ( had ik in nederland al opgezocht ,maar je weet maar nooit ), twee jeepjes gehuurd voor een zeer goede prijs ,maar eerst even een hele papier massa invullen en wel gelijk even een verzekering erbij genomen ,rijden ze nog steeds als mongolen hier vraagt daan ,haha ja hoor zegt die kerel ,bij richting veranderen hand uitsteken graag ,maar hoe doe ik dat dan als ik rechts af wil haha .
Mandij gaat in de witte rijden ,dat is een schakel(rammel) bak en Daan in de zwarte ,een automaat .
Joke bij Mandij en Chris achterin gehesen en Corrine bij Daan en Erwin en gaan met die banaan ,het terrein af en rechts af de boulevard op ,tering wat is het druk zeg ,rechtdoor en aan de linkerkant komen we het hotel tegen waar Erwin gewerkt heeft "De talk of the Town",auto's even geparkeerd en op onderzoek uitgegaan .
Nou dat is effe anders zeg ,vroeger was hij blauw/ wit ( nu geel ) en het hele hotel ligt onder constructie ,mmm geen overbodige luxe al zeg ik het zelf .
Toch even naar binnen gewandeld met z'n allen en aan de receptie gevraagd of we even rond mochten neusen ,ja natuurlijk , ga je gang ,wel wat veranderingen ,maar de grote lijnen  kan je het nog wel herkennen .
Weer naar buiten en via de parkeerplaats richting strand gewandeld ,nou dat ken je niet meer terug en om eerlijk te zijn is het er niet mooier op geworden .
Een groot gebouw en ik mis het zwembad met al die rotsen ,het scheepswrak ligt er nog wel maar dan achter het gebouw ,zonde zeg....
De duikschool zit er nog wel haha,we hebben hier wat het water in gedoken ,gesnorkeld en gewoon lekker lui op het strand gelegen ,nou aan deze kant dus geen verbetering .
We lopen terug ,om het hotel heen naar het tweede huis waar wij gewoont hebben ,die staat er nog steeds en er wonen nu mensen die alleen spaans spreken ,ze verstaat er geen fluit van wat wij zeggen haha ,even rondgesnuffeld ,O, dit is echt leuk om weer terug te zien ,het huis ernaast is vernieuwd en geen advocaten kantoor meer ...met de noorderzon vertrokken net als Joran haha.
Weer terug naar de auto's en op zoek naar de oude school van Mandij ,Daan wist nog wel een beetje waar het was ,je kan het lopend af ...zoeken ,zoeken en plots staan we voor een huis met een hek ,hier is het oftewel hier was het ,nee hoor niks te zien ,gevraagd aan een man en die wist het ook niet .
Weet zeker dat het hier was en hadden het opgezocht in nederland ,het bestaat nog steeds ,dus maar weer verder rijden dan ,door de woonwijk heen ,langs verschillende herkennings punten maar konden het niet vinden .
Even gevraagd bij een tankstation ,de jongen legde het uit maar haha ,wat een wegen net is Aruba geworden zeg ,vroeger had je een hoofdweg van asfalt en de rest waren allemaal zandwegen ,nu is het net of je door A'dam rijd .
Weer terug naar de boulevard en richting de hotels gegaan , er was vroeger nog een best Western hotel ,manchebo Beach ,die hadden we zo gevonden ,auto's geparkeerd en even binnen geloerd ,meteen maar wat te drinken besteld en van de aardige manager de code van het internet gekregen, even de mailtje binnengehaald en voilà we staan in het weespernieuws ,leuk,leuk ,even de pagina opgezocht en ja hoor tussen de andere vakantiegangers ,groeten uit de Bahama's haha.
Dit is ongeveer hoe het andere hotel ook was en nog zeer herkenbaar ,na een babbeltje met de manager wisten we ook hoe we bij Debby Doo playschool moesten komen ,dus afrekenen en hoppa de auto's in .
Langs deze weg rechtdoor ,de rotonde bij Wendy's links ,dan nog twee rotondes rechtdoor en dan aan je linkerkant ,ja ik zie het haha ,zo die is uit haar voegen gegroeid zeg ......we parkeren de auto's en horen de kinderen zingen ,O ,haha wat klinkt dat bekent ,zie Mandij nog lopen haha.
We stonden door het hek te kijken toen een mevrouw vroeg of ze ons konden helpen ,ja mevrouw mijn dochter heeft hier op school gezeten en we willen even de school bekijken ,is leuk voor haar en voor de mensen die we bij ons hebben .
O,natuurlijk ,wacht loop naar de zijkant dan doe ik de deur van het slot ,zo gezecht ,zo gedaan ,wij naar binnen haha ,geweldig al die kleine hummeltjes zitten in een kring op de grond een Papiaments liedje te zingen ,hè die herken ik nog wel zegt Mandij .
De mevrouw komt van binnen en zegt dat Debby binnen is en dat we wel even door mogen lopen ,oké doen we ,wat een geweldig ontvangst zeg .
We lopen door de deur en daar komt Debby aan ,geen steek veranderd, alleen 18 jaar ouder ,goedemorgen ,welkom zegt ze tegen Daan ,de rest staat nog ergens achter .
Daan zegt ,goedemorgen ,we komen even de school bezoeken omdat mijn dochter hier ook op school heeft gezeten ( nog geen naam genoemd ), kijkt ze achter me ,begint ze te gillen ,O ,Mandij ,jou ken ik nog haha,jij heb in mijn allereerste klasje gezeten samen met Rico en Samantha en enz. enz.
Woldendorp ,Woldendorp haha ,wat leuk zeg ,ik heb nog een foto van je en we mogen met haar doorlopen de gang in ,daar hangt een klassenfoto en ze wijst Mandij gelijk aan haha,zo, zo , je hebt indruk gemaakt Mandij ,Nee ,nee ,ze was zo' n lief meisje met lang wit haar haha ,wat een humor ,ze weet van alle kinderen op de foto te vertellen waar ze wonen en wat ze doen of zijn geworden .
Er word een heel archief opengetrokken ,foto's en iedereen moet horen dat dit Mandij van de foto uit 1994 was ,haar eerste klasje ,wat een geweldig ontvangst zeg .
Mandij vind het geweldig en is er stil van ,ze kijkt om zich heen en herkent het niet zegt ze , nee dat klopt ze is hier naar toe verhuist want ze werd te groot ,haha zie je wel stonden we net toch bij het goede huis ....ben dus niet gek haha.
Er moesten foto's worden gemaakt en ze plaatste ze meteen op haar Facebook ,er werden adressen enzo uitgewisseld en we houden contact ,zo dat was de school haha ,leuk,leuk maar ook al die klein kindjes ,donker ,blond ,Engelstalig ,Spaans ,Nederlands het maakt niet uit ...het zijn er 140 en hebben het allemaal naar hun zin daar en geven je een handje en een glimlach .
Afscheid genomen met dikke kussen en op naar de volgende bezichtiging ,Chris en Erwin achter het stuur en racen maar ,O,shit niet zo hard over die drempels schat haha ,die auto van Chris hoor je vanaf 100 meter ver aankomen haha,die schakelbak is een beetje verrot namelijk ,een heel eind gereden en via het I love Aruba bord ( leuk voor de foto's ) naar het hiat hotel gereden .
De auto's neergezet en hup naar binnen ,zo dat is echt niet veranderd ,nog steeds die mooie tuin met papegaaien en de rots tuinen met vijvers vol met goudkarpers en zwarte zwanen .
We zoeken een zitplaats bij het strand en besluiten om gelijk maar even te eten ,het is al over twaalven en de maagjes knorren ,er word een mooi plekje voor zes personen gecreëerd  en ploffen neer in de schaduw .
We krijgen de kaart en bestellen wat te drinken en eten ,mmm lekker ,sandwich met kip ,Caesar salades en Hamburger met frites ,nog even geduld dus Corrine en Daan besluiten een duik in het mooie blauwe water te nemen ,
O ,wat een heerlijkheid zeg ,nog steeds van die mooie stranden hier ,even een foto voor in het plakboek ,ahum mevrouw....verder op zwemt een Amerikaans echtpaar ,wilt u een foto van ons maken ,O,maar natuurlijk dames haha ,nou het hele eiland staat erop behalve wij dus haha ,gelukkig had ze een zwemband om anders hadden we alleen onderwater foto's gehad .
Dank u wel hoor ,en Corrine pakt haar camera en houd hem onder water ,de vrouw schrikt zich rot ,dont worry ,hij is waterdicht hahahahaha .
Even een verfrissende douche ,afdrogen en eten ,hongerrrr ,kijk daar wat een grote leguaan zeg ,leuk ,leuk en na een uurtje gaan we weer verder het eiland op Leuke rekening ook trouwens ,haha gelukkig hebben we op de boot vanavond gratis eten ,hahahahaha .
Op de terug weg maar even een tankstation opgezocht ,was weer humor ,want wat gaat er in ,hoeveel en in Gods naam hoe werkt dit ding haha.
Chris probeert het ook maar die zat net in de dienst wissel dus geen vijf maar tien minuten erbij haha ,uiteindelijk gelukt en op naar het centrum ,de dames willen nog even winkelen en de heren gaan de auto's inleveren .
We weten de weg nog dus hoppa over de boulevard richting centrum ,links ,rechts en bij de rotonde ....haha een wegopbrekenig ,nou dan er maar omheen en OVER de rotonde ipv eromheen haha , wat een lol dit kan ook alleen maar hier hè , voor het stoplicht de dames eruit gemikt en daar gaan de boys ,We spreken weer af bij de paddock maar de dames zijn na een half uur al klaar in die hitte en zitten rond half drie bij de paddock ,nog geen mannen te zien ,nou we nemen maar lekker wat te drinken hoor en genieten van het uitzicht over het water ,we zien de boot liggen en wachten en wachten ,maar nog steeds geen mannen ,rond drie uur maar afrekenen ,misschien zijn ze al bij de boot ....
Als wij betaald hebben komen de mannen aangewandeld ,ze moesten op die kerel wachten om de auto in te leveren ,die was er nog niet ,Tssss belachelijk haha ,nou ja alles weer gefixt en na nog even snel een biertje genomen te hebben moeten we toch echt weer aan boord,want de boot vertrekt om 16.00 uur ,Dag Aruba ,geweldig om weer terug te zien ,heeel veel veranderd en ik zou er voor geen goud meer willen wonen ,ik weet inmiddels na al dat gereis wel mooiere plekjes op deze aardbol haha.
Aangesloten in de (kleine) rij om de boot op te komen en binnen een paar minuten weer aan boord ,we worden weer ingecheckt en de tassen mogen ook weer mee haha,we lopen de hoek om en ja hoor daar staat onze ober ,het hele dek "0" vol met gasten en hij roept HÈ Erwin en Chris ,biertje ??????, jongens jullie moeten toch echt minderen hoor hahahahaha , nee bedankt we gaan zo naar het bovendek en daar nemen we een biertje oké haha.
Spullen in de kamer en met de lift omhoog ,staan we in een volle lift zien we dat Mandij haar jurkje binnenste buiten heeft ,wat doet die troela ,die trekt hem uit ,draait hem om en trekt hem weer aan ,alle mensen stonden tegen de kant aangedrukt hahahahaha  en dan lekker op het bovendek aan het vertoeven ,wat hebben we tot nu een heerlijke dag ,even een duik in het zwembad en joke zorgt voor wat lekkers bij de borrel ,worst en nacho's ,je die joke ,ze gaat steeds meer Engels praten haha,als ze terug komt in Nederland kan ze nooit meer zeggen dat ze geen Engels praat haha,nog even een leuk verhaaltje tussendoor ....
Staan we in een overvolle lift ,gaan we van 1 naar 9 en stopt hij op 7,daar staat een jongen die er ook nog in wil ,sorry zegt de hele lift vol ......sorry Dennis ,hello Dennis ,bye bye Dennis ,see you later Dennis haha en de lift sluit zich weer ,zegt joke heel droog "i hope so " hahahahaha ,de hele lift dubbel van het lachen .
Plots zien we naast het schip een hele horde dolfijnen zwemmen ,helaas steeds net te laat om er een mooie foto van te kunnen maken haha,maar wel een pracht om te zien .
Heerlijk in de late avond zon op het dek gezeten en inmiddels is het 18.00 geweest ,Mandij is al richting douche vertrokken en inmiddels is er weer een nieuwe film gestart  op het grote scherm ,als je naar de golven buiten kijkt zie je de vissen zwemmen ,hele scholen ,mooi om te zien maar inmiddels is het echt tijd om even de douche op te zoeken .
Vanavond staat ons weer een lekker diner te wachten en we moeten Corrine haar verjaardagsmuts nog afmaken haha ,kan haast niet wachten tot morgen .
Joke,Corrine en Daan verkassen alvast naar beneden en de jongens drinken nog even hun biertje op boven op het dek , de dames lopen door de glazen schuifdeur naar binnen en brrr ,wat is het koud ,zouden we vanavond bezoek krijgen van de pinguïns ofzo ,snel naar de lift ,hola er staat er een open ,maar daar staan vijf grote negers in ,we nemen wel een andere hoor .
No ,No ,come ....nou vooruit dan ,wij erbij met z'n drieën en op dek 8 stapt nog een amerikaans echtpaar in ,op dek 5 gaat de lift open en een van de jongens stapt uit .he dit is dek 5 en we moeten naar de sportzaal zeggen de jongens  in het Engels ,mevrouw waar is de sportschool ??? Op dek 5 zegt Daan haha ,zo daar zijn we ook weer mooi van af ,als je nu nog niet weet waar de sportschool is hoef je er ook niet naar toe .
Op dek 3 stappen de oudjes uit ,zij hield zich stevig vast aan haar man ,was vast bang dat de lift het niet hield ,mmm ze waren wel behoorlijk zwaar ja ,ze stappen uit en wij zeggen netjes goodbeye !!!!, joke weer heel droog " love you", OMG het gaat echt de verkeerde kant op met haar hoor wahahaha ,Corrine ligt op de grond van de lift te schateren van het lachen ,HILARISCH !!!! ,dat roepen we al de hele week op zo'n lekkere platte Amsterdamse manier haha.
Op de gang naar onze hutten zien we de kamer van die andere Nederlanders open staan ,mmm lijkt wel of ze weg zijn ,misschien overboord gesprongen ??? Of de boot gemist ???? ,nou wij gaan lekker douchen en wie weet komen we ze nog tegen (of niet ), er zitten 3000 passagiers aan boord ,ja dan kan je er wel eens eentje of twee  missen hè .
Inmiddels varen we 36 km per uur en is het buiten nog 32,3 graden en zijn we al weer een aardig eindje uit de kust , we hebben met elkaar afgesproken in de lobby waar we lekker een borrel drinken voordat we gaan eten .
We verzamelen in de hut van joke en Corrine en Erwin ging al een plekje in de lobby zoeken ,klaar allemaal ,ja hoor op naar boven ,we lopen door de gang en komen de schoonmakers tegen ,er staan dan ook allemaal karretjes op de gang ,Chris pakt een bak met chocolaatjes en gooit ze bij Daan achter in haar blouse ,haha ,effe schudden en de hele gang ligt vol ,de schoonmakers komen een kamer uit en liggen in een deuk .....weer lekker bezig dus .
De heren wederom een budweiser biertje en de dames aan de cocktail ,Mandij haar strawberry huppeldepup en de andere dames aan de Carnival cosmo ,zo die hakt er in haha ,we willen plaatsnemen aan de bar ,de hele bar is leeg ,behalve één kruk waar Erwin al zit ,daar zit een man ,hij wil plaats voor ons maken en wijst aan dat jij wel even opschuift ,haha zeg Corrine zeg jij even dat we met z'n twintigen zijn en dat hij aan herbeziend moet zitten haha,de sfeer zit er alweer goed in .
Als iedereen zit is er nog één kruk over en die was voor Daan ,hoezo moet ik daar zitten ??? ,dat kan niet goed zijn ze kijken allemaal zo raar haha, de kruk bleek stuk te zijn haha,je kon de zitting eraf halen ,leuk hoor jongens ,erg grappig ,nou was ik van de week wel van een kruk afgelazerd ,dus dachten ze grappig te zijn ,geef hem aan Corrine voor haar verjaardag ,nee dank u haha,laat maar zegt Corrine .
De eerste drankjes gaan op de rekening van joke ,on her Bill vraagt de vriendelijke bardame , ja hoor wil je de linker of de rechter haha,ze lachte wel maar snapte het niet ,na enige uitleg snapte ze hem wel en stond met haar kont te schudden ,hilarisch weer .
Corrine en Daan zitten wat foto's aan de bar te maken en als een mevrouw vraagt of ze een fot van ons zessen moet maken ,vinden wij dat natuurlijk geweldig ,we zijn allemaal nogal melig dus zal een leuke foto worden .
We poseren en de mevrouw krijgt gezelschap van haar man ,we kijken allemaal haar kant uit en zien dat de man een glazen oog heeft ,Tja moet je dan lachen of niet haha,uiteindelijk is het een geweldige foto geworden en bleek de glaze oog van de man een grapje te zijn , wel een leuk grapje haha.
20.15 uur en tijd om te gaan eten ,dus met de lift naar boenen al zingend het restautant in ,Goodevening ,goedenavond haha ,O shit Daan haar etje ligt nog in de lobby ,even snel halen dus ,ondertussen zit iedereen al met de menu kaart en als Daan terug komt word de bestelling al opgenomen haha en wat wil jij Daniëlle ??? ,nou die maar wat ik laat me verassen ....waarempel het was nog lekker ook ,oesters ,kippensoep en een lekker stukje vlees ,flesje wijn erbij en de sfeer zit er nog steeds goed in .
Bij het dessert gaan Daan en Chris kwartetten met de suikerzakjes en doen de obers puzzel/ raadseltjes aan onze tafel ,nog even en al het personeel staat aan onze tafel....kan toch niet echt de bedoeling zijn haha .
Na het diner naar het bovendek verkast om de beachparty mee te maken ,het hele dek was leeg gehaald en de muziek was gezellig ,er word lekker gedanst ,zo heerlijk in de open lucht ,midden op zee haha geweldig .
Chris zit in te storten en verhuist naar z'n bedje ,even later gaan joke en Mandij ook richting de hut en gaan Daan ,Corrine en Erwin richting lobby waar een geweldige band zatte spelen .
Daan en Corrine nog een cosmo en het feest is compleet ,lekker van de muziek genoten en af en toe een dansje tussendoor ,als de dames op  dek 3 staan te roken zien ze dat de golven wel heel hoog zijn ,nog een meter hoger en je kan de vissen er zo uit pakken , mmm wel leuk voor bij het ontbijt ,zeggen gewoon dat we zijn wezen zeevissen haha.
Om twaalf uur Corrine gefeliciteerd met haar verjaardag en nog een borrel erop genomen ,toen was het echt genoeg en de afvaart naar onze kamer gemaakt .
Weltrusten en tot morgen ( zometeen ), sleep Well en Corrine sluit haar deur ,Daan versiert als een gek de deur met slingers ,vlaggetjes en een foto van Corrine en hangt een ontbijtbestelling aan de deur .
Wel een beetje moeilijk wat je moet bestellen voor iemand anders ,nou heb alles maar gedaan en tja de tijd ,half zeven is toch een mooie tijd haha .
Nu lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag ,we zijn de hel dag op het schip ,dus hebben de hele dag de tijd om Corrine haar verjaadag te vieren haha .
Groetjes van ons en tot morgen ,weltrusten xxxx