Voorpret vakantie - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Voorpret vakantie - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Voorpret vakantie

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 April 2011 | Nederland, Weesp

Welkom!

In dit dagboek kun je vanaf nu de reis verlagen, foto's en video's van Danielle en Corrine lezen en reacties plaatsen.
Als Danielle en Corrine jouw e-mailadres hebben ingevuld in de prive mailinglist ontvang je zodra Danielle en Corrine een reisverslag hebben geplaatst een e-mail. Zo weet je precies wanneer er weer iets nieuws in het dagboek van Danielle en Corrine staat.

Wil je op de hoogte blijven van alle avonturen van Danielle en Corrine schrijf je dan in voor de mailinglist van Danielle en ontvang direct een e-mail voor elk nieuw reisverslag! Schrijf je in voor deze mailinglist in het "Blijf op de hoogte"-blok op deze pagina!

Via je mobieltje op de hoogte blijven van elk nieuw reisverslag? Stuur een sms START FOLLOWING DAANENCORRINE ON naar 1008. (EUR 0,55 p.o.b. max.1 per dag. Lees de voorwaarden)
Veel plezier!

Het is begin Januari 2010 dat ik(Corrine) zat te dag dromen over mij zomer vakantie van 2010. Af en toe hard op denkend " ik zou best wel een cruise willen maken en shoppen in USA"of een cruise en duiken enz enz. Een maand of twee later boeken gehaald met heel veel cruise vakanties erin. Lekker doorgebladerd met Daan en er een mooi cruise in gevonden. Maar wat gelijk op valt is dat voor mij alleen zo'n cruise niet te doen is ,door b.v. de extra kosten en de gezelligheid. Amerikanen zijn nu eenmaal op zich zelf dus alleen reizen heeft geen enkele zin. Dus wat gewikt en gewogen en er vanaf gezien. Fijn naar Bali gegaan en erg genoten van deze vakantie. Nu ruim een jaar veder zitten Daan en ik in een folder te bladeren met een stukje over cruise. En we beide zeiden dat we dat wel eens wilde doen ,dus boeken er weer bij en zo begint dit avontuur.........

Samen kijken naar de mogelijkheden ,kijken,rekenen en ja toen maar gaan
boeken.

Cruise Caribian en Orlando USA
Vertrek: 17 september 2011
Terugkomst: 1 oktober 2011

Omschrijving: Reisschema:
1. Dag : Schiphol Amsterdam – Tampa
airport Tampa FL USA
2. Dag : hotel Tampa Shereton
Riverwalk en inschepen op de
Carnival Legend
14. Dag :met de auto naar Tampa om
terug te vliegen naar
Amsterdam
15. Dag : Aankomst Schiphol Amsterdam

Dat valt op zich nog niet mee ,omdat wij natuurlijk net weer wat anders willen , wat in de boeken aangeboden word.
Dan de vraag "gaan we alles zelf los boeken" , of een pakketje laten maken bij het reisbureau.
Toch maar voor de laatste optie gegaan en alles vast laten leggen bij het reisbureau,lekker veilig.

Dus vluchten,hotelovernachtingen ,cruise en auto huur(een Chrysler Sebring cabrio) vast laten leggen op papier,nu de rest nog.

Even kijken welke weg me moeten nemen van Tampa naar Orlando ,lang leve Google maps:

Vertrek in Oostelijke richting op de w tampa bay blvd naar fl-600 w/us-92 w

Sla rechtsaf bij n Himes ave

Sla linksaf en voeg in op de i-275 n

Neem afslag 45b en voeg in op de i-4 E richting Orlando

tot afslag 439 onder de weg links turkey lake rd: bestemming bereikt

Geschatte reis tijd 1 uur en 40 minuten

Misschien toch handig dat we Navigatie nemen in de auto,ik (Daan) verdwaal nog in mijn eigen badkamer dus....het overdenken waard.

Dan even kijken wat er allemaal op het cruiseschip te beleven valt.
We varen met de Carnival Legend,lekker groot haha.
Algemeen

Breedte: 32.2 meter
Diepgang: 7.8 meter
Kruissnelheid: 22 knopen
Voltage: 110 volt

Nu maar even achter de visums aan en een international rijbewijs gaan aanvragen,maar dat zal geen probleem zijn.

Wel even navragen of wij nog genoeg zijn ingeend en kijken wat we er nog bij moeten laten spuiten.

Tot nu toe was dit alvast een stukje voorpret ,tot later.