Sea world - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Sea world - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Sea world

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

29 September 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Donderdagochtend half acht , onze laatste dag,ik word wakker en bedenk dat ik geen berichtje van Mandij heb gehad,ik kijk effe snel op Hyves en zie wat ik al vermoed ......NeXT time schatje.
Vandaag gaan we naar Sea World ,het beloofd een warme dag te worden ,dus gaan vroeg op stap,ontbijtje op het terras en effe tickets bij de balie in het hotel gekocht ,dat is dan $ 77 pp,ik koop het hele park niet op hoor
Kapje van de toettoet open en rijden maar,de zon brand al flink ,maar gelukkig is het maar vijf minuutjes rijden ,we verblijven vlakbij Sea World dusss zo gepiept,even parkeergeld betalen $ 14 en staan vlak voor de ingang.
Eerst maar naar de dolfijnen show,onderweg even gekeken naar het voeren van de dolfijnen( mocht je ook zelf doen) en toen een plekje op de tribune gezocht.
Geweldige show ,maar na een half uurtje in de brandende zon te hebben gezeten waren we wel toe aan een verkoeling ,dus op naar de wild waterbaan.
Zag er grappig uit van buiten en och je werd wel een beetje nat ,maar ja het is ongeveer 36 graden dus wat maakt het uit.
Naar binnen gelopen en geen wachtrij,niemand wou vooraan zitten,nou ja dan gaan wij wel hoor ,wat een watjes allemaal.
In een oranjeboot gestapt en zes Pakistanen achter ons ,langzaam varen de grot in en zien van allerlei vissen tot koraal ,wel grappig totdat we zo'n twintig meter omhoog werden getakeld.
Pfffffff gelukkig we gaan eerst nog een grot in,een draai naar rechts en ojee nog eens twintig meter omhoog ,plots de hoek om en vallen een eind naar beneden in het water,zeiknat haha.
De tocht gaat door en er komt een soort plons ,nog meer water en aan de kant staan van die rot jongens te splashen met een waterkanon ,dan weer de grot in en vallen we de rest van de meters in het donker naar beneden.....wat een fun haha.
Eindelijk bordje exit ,ik stap uit en het water gutst uit mijn gympen en ik zie er uit alsof ik in een open onderzeeër heb gevaren,werkelijk drijf en drijf nat.
Bij de uitgang staan droog hokken waar je voor een paar dollar je eigen kan laten drogen,maar heeft echt geen nut bij mij...dus maar even de shop opzoeken en een surf short en een paar slippers gehaald , alleen m'n hempje nog nat ,maar die droogt wel in deze hitte.
Op naar de orka show,ook geweldig,veel nattigheid als je op de eerste 15 rijen zat ,maar wij zaten veilig gelukkig,mooie foto's gemaakt en er van genoten .
Inmiddels is het rond half een en is het tijd om te eten,restaurantje op gezocht en aan het water een lekkere cheeseburger met patat genuttigd,watertje erbij en onderwijl genietend van een fontijn parade voor onze neus.
De eekhoorntjes en salamanders lopen vrolijk te springen voor onze neus en de temperatuur is opgelopen boven de 40 graden en het is geen harden meer om buiten in de zon te lopen,gaan even op bezoek bij Jaws en zijn door de watertunnel gelopen ,de haaien en roggen zwemmen rond en boven je ,mooi gezicht,we hebben de ronde twee keer gedaan haha,niet omdat we het zo geweldig vonden ,maar er was wat mis gegaan met het filmpje .
In het park nog een klein kadootje voor de jongste telg van de familie gehaald en toen op bezoek bij de pinguïns ,lachen en komisch hoe die beestjes zich bewegen,snel en brutaal,zou zo bij ze in die sneeuwhut willen zitten,volgende halte zijn de zeehonden ,daar een tijdje staan kijken en genoten van die beestjes hoe ze gevoerd werden,om drie uur is de show maar wij besluiten om de koelte op te gaan zoeken want inmiddels zijn we allebei klaar met die hitte en gaan we weer richting hotel,effe zoeken op de parkeerplaats ( kwartiertje ofzo) ,we waren natuurlijk weer vergeten waar we stonden ,was het nu A,B,C of D of stonden we nog verder ??, ja hoor daar staat de toettoet,airco hoog en effe wachten totdat we zijn afgekoeld.
Onderweg even sigaretten gekocht bij het tankstation en toen richting hotel en há in een keer de weg gevonden....applaus voor mezelf en Corrine .
Bij het hotel lekker een duik in het zwembad genomen en effe liggen maffen op het ligbedje,totdat ik wakker word gesms't door mijn meissie ,stuur effe een foto van de Uggs die je heb gekocht ,há je wacht maar lekker nog effe tot ik thuis ben.
Inmiddels de foto's en filmpjes op de iPad geknald (we hebben zeker zo'n 800 foto's en wel 50 filmpjes) en samen ze terug zitten te kijken,ik zal thuis mijn eigen verhalen terug moeten gaan lezen,er is zoveel gebeurd en we hebben zoveel gedaan,maar het was een fantastische vakantie.
Vanavond koffertje inpakken(hoop dat alles erin past) en nog effe wat happen ,we gaan gezellig naar Lone Star ,een amerikaans steack house effe verderop .
Goedenavond dames ,een tafel voor twee of liever aan de bar,nee doe maar aan tafel,willen jullie iets te drinken ,ja doe maar een cola light ( diët coke), hub weer een halve liter ,Pfffffff waar moeten we t weer laten.
De kaart gekregen en echt nog geen minuut later kwam de serveerster al vragen of we wisten wat we gingen eten ,nou mogen we eerst nog even kijken???haha,je word al geen wijs uit de kaart ,dus hebben we echt wel even de tijd nodig.
Achter Corrine zit weer een horken familie ,die gaan natuurlijk weer op de foto haha,leuk voor in het plakboek.
We bestellen garnalen vooraf en als hoofdgerecht de Texas trio,kip,steack en garnalen,moeten er twee dingen bij kiezen ....doe maar een gepofte aardappel en een salade ,toch nog iets gezonds.
Na het voorgerecht vraagt de serveerster of de diët coke aangevuld moet worden(gratis) ,wat moeten we op dieet ,Tssss kijk naar je eigen kont dame haha,weer een sloot cola erbij dus.
Na het hoofdgerecht toch nog een dessert genomen,één cheesecake ,gedeeld met zijn tweeën ,lekker hoor zo'n laatste avondmaal.
Rond de klok van negen terug naar het hotel,kleine vergissing in een afslag,maar zijn dit keer niet via bluk gegaan.
De laatste spulletjes ingepakt en samen boven op de koffer gezeten om hem dicht te krijgen,t is om te gieren,ben benieuwd hoe zwaar hij is.
Dan zit de vakantie erop,morgen om 12.09 uur vliegen we via New York naar Schiphol en landen op zaterdag 7.30 uur Nederlandse tijd.
Misschien komt er morgen nog een verhaaltje,wie weet of we wifi hebben onderweg ,er zal heus wel weer wat gebeuren ,daar ben ik niet bang voor ,maar eigenlijk is dit the end of this story........
De groeten uit Florida ,Sunshine State
THE END