dag aan boord - Reisverslag uit Cayman Brac, Cayman Eilanden van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu dag aan boord - Reisverslag uit Cayman Brac, Cayman Eilanden van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

dag aan boord

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

24 September 2011 | Cayman Eilanden, Cayman Brac

Wat een onrustige nacht ,veel herrie op de gang geweest ,dus waren we veel wakker,maar ja we hadden ons wekkertje gezet om 6.30 uur om de zonsopgang op zee nog even mee te maken.
Eenmaal wakker was de wekker nog niet afgegaan en m'n i phone gaf 6.15 uur aan ,o nou dat is lekker op tijd,dus aankleden en maar even opzoek naar de koffiebar.
Gang over,uh vreemd de schoonmakers zijn al bezig ,lift in en na een blik op één van de klokken op het schip snapten we er geen moer meer van ,het blijkt inmiddels al 7.45 uur te zijn en het is al volop licht.
Nou ja zal wel door een tijdzone gevaren hebben ??? ,koffie gehaald en toch even de i phone opnieuw opgestart ,uh Atlanta tijd is toch echt een uur vroeger en de tijd waar we in varen is twee uur vroeger dan Atlanta tijd ,dus missen we drie uur,nog maar een sloot koffie gehaald ,want snap er niks meer van .
Nou moeten we schip tijd aanhouden ,dus sjokken naar onze kamer om de tassen op te halen en alvast een mooi plekje te scoren op het bovenste achterdek,Ha gelukt ,mooi aan de reling ,dichtbij het zwembad,handdoeken erop en op naar de ontbijtzaal.
Goodmorning,two persons,Yes please,follow me en weer hadden we een mooi plekje aan het raam met deze keer zeer aardige mensen aan de tafel.
Koffie,water ,wat toast en jam ,meer hoeven we niet,zit nog vol van gisterenavond,leuk gesprek gehad en zeer nuttige tips van de Amerikanen over Orlando gehad.
Waar we echt heen moeten zijn de universel studio's ,nou gaan we toch gewoon doen haha,ben benieuwd.
Na het ontbijt naar het bovenste dek gesjokt en toch nog even over het tijd mystery gebogen en PLING !!!,het kwartje viel eindelijk ,in Atlanta is vannacht de wintertijd in gegaan ,dus op het schip is het 9.20 uur ,maar morgen in Tampa is het een uur eerder .....Pfffffff ,wat een gedoe elke keer die tijdzone 's haha.
Neergestreken op ons bedje ,wat een heerlijkheid zeg ,de zon brand al flink en het is nog lekker rustig zo in de ochtend ,iedereen zit nog aan zijn ontbijt.
Uit het niks staat er plotseling een waiter met een karretje voor onze neus , jou like à Bloody Mary ,hé zot weet je wel hoe laat t is ,haha we wachten nog een uurtje oké .
Liggend op ons bedje met een lekker muziekje op de achtergrond kijken we over de oceaan ,ik blijf het zeggen,het ultime vakantie gevoel .
Plots is het tijd om het thuisfront even te bellen,heb ik beloofd en ze zaten al met smart te wachten ,alle stemmen weer even gehoord ( behalve me kleine deugniet Diërmo) en weer wat info uitgewisseld.
Fijn dat het in Nederland zo'n lekker weer is,we hebben er lang genoeg op moeten wachten,ik hoop dat het niet op is als wij op 1 Oktober thuis komen.
Hoorde dat m'n mannetje vanavond nog naar Maarten zijn afscheids party gaat,jammer dat ik er niet bij kan zijn ,maar heb hem van de week al even een sms gestuurd .
Ondertussen word er op het schip omgeroepen dat er een curcus handdoek vouwen gegeven gaat worden over tien minuten,hoezo kan echt m'n handdoek wel opvouwen hoor haha,geintje ,je kan ze in heel veel verschillende dieren vouwen ,is echt super leuk maar ja zo'n dierentuin in mijn badkamer hoef ik niet thuis hoor,dus blijf lekker op mijn bedje in de zon hangen.
Allebei bijna in coma met onze oordopjes in naar onze eigen muziek aan t luisteren en de echo man roept weer wat om,o leuk hoe hard we varen en waar precies en dat er zwaar weer op komst is ,Mmmmm nou ja we zien wel.
Effe de oogjes dicht en ding dong daar heb je hem weer ,loopt weer door de luid sprekers te tetteren ,nou ja lult maar een end heen ,ik lig toch veel t roekoet om me te laten verleiden voor het een of ander.
Het hele bovendek loopt wel leeg en wij kijken elkaar aan ,zo van wat nu weer....nou gaan eerst maar effe roken en wat te eten halen.
Aha ,nou snap ik het ....het chocolade buffet is geopend ,o,o, m'n broek begint al wat strakker te zitten,toch maar even kijken.
Geweldig mooi natuurlijk en o wat ziet het er allemaal overheerlijk uit,eerst maar effe wat Chinees halen,wat rijst en ge wokte kip ,geen vet en weinig calorien ,dus kan echt wel een stukje chocolade cake bij,kijk verder op zijn ze zwanen aan het maken van soesjes en ijs ,nou daar willen wij er ook wel een van haha.
Na het eten naar het bovendek geslenterd en effe van het super uitzicht genoten,plotseling geschreeuw achter ons,Look Look There  the Germany Girls,haha Duitse meisjes ,hoezo Duits heb niet eens mijn fiets bij me..
Serves,een meisje begint een heel verhaal in t Duits tegen ons op te hangen,ahum Lady ,we verstaan het wel maar zijn toch echt geen Duitsers hoor,wij komen uit Nederland,het land van de klompen en de windmolens,aha nou ze wist wel waar dat lag( slim hoor) .
Nou tot zien 's maar weer ,have à Nice trip en wij taaien af naar onze ligbedjes,Pfffffff Hot Hot Hot ,effe afkoelen in de pool,Mmmmm wel effe lekker maar als je er even in zit lijkt het wel badwater,dus even de jacuzzi ingedoken (letterlijk dan ) ,drankje erbij en voilà wat een heerlijkheid .
Na een tijdje word ook dat water te warm voor je dus maar even onder de douche ,nou dat was lol voor tien.
Ik wist dat t ijskoud water was ,maar deed net of er niks aan de hand was en stond me lekker af te spoelen haha,een paar Amerikanen vroegen waar wij in Godsnaam vandaan kwamen ,dat wij onder die koude douche stonden,haha Nederland ,o ja nou snappen wij het ,daar is het altijd koud haha,maar daar hebben we geen douche gemaakt van het smeltwater van de ijsblokjes hoor.
Lekker afgekoeld en later weer opgedroogd even naar beneden gewandeld om te vragen hoe het met onze koffers moet en de account rekening.....Nou peanuts ,koffers worden gelabeld met een nummer en moeten om twaalf uur voor de deur op de gang staan ,visums invullen en morgenochtend om half acht melden op dek twee ( alleen voor buitenlanders), je koffer staat morgen klaar als we van de boot af gaan in de terminal. Als je gelijk naar de airport moet ,zorgen zij dat je koffer daar komt en checken meteen alles in voor je zodat je alleen nog hoeft te boarden.....lekker handig maar ja wij gaan eerst nog een paar dagen met de toettoet naar Orlando ,dus moeten zelf zorgen dat we met onze spullen bij de autoverhuur komen,nou ja Taxiiii.
Rond een uur of vier allebei in slaap gevallen op ons bedje ,oei werden wakker van spetters ,hè dat had de captain al verteld ,nou ja t is bijna half zes ,dus hebben lekker aan de reling in de regen over de oceaan gekeken ,regenboogje en wat een wind zeg haha,maar ja wij zijn Hollanders en lopen niet weg voor wat wind en regen als het nog steeds 30 graden is,stonden dus met zijn tweeën op het bovendek .
Na een half  uurtje toch maar de kamer opgezocht ,alle info over het verlaten van het schip was al aanwezig op de kamer incl. De koffer labels ,toppie dusss,koffertje ingepakt ,oei Pfffffff ,oké alles past erin haha gelukkig maar.
Snelle douche genomen en zien dat we toch vandaag nog lekker bijgekleurd zijn ,sorry Mandij t kon dus nog bruiner.
Weer lekker gegeten vanavond ,crabcake,potobello's,kikkerbillen en ribeye en natuurlijk op de laatste avond nog één keer de melting chocolade cake .
Obers hebben een speciaal liedje voor ons gezongen ,Leaving on à cruise ship ,dont no wen you be back again ,nou morgen haha ,schepen we gewoon weer in .
Buiten nog even een bakkie cafeïne gehaald en toen naar de kamer voor wat geld te pakken want we gaan naar het casino....gelijk onze koffers buiten de deur gezet en 911 gebeld want ze werden gelijk weg gehaald haha ,geintje ze staan onder in het schip te wachten totdat ze van boord mogen morgen ,nou zij liever dan wij.
Onze lucky day today in het casino ,we zijn rijk jongens ,we hebben wel 4 cent gewonnen en 30 verloren ,maar hebben een leuke avond gehad ,jammer dat we de rest van de nacht wakker liggen van het gepingel in onze oren.
Zo is de laatste avond op het schip ook bijna ten einde ,we zitten nu nog lekker helemaal op het bovendek en het is nog vreselijk warm.
Jammer dat aan alle leuke dingen ook een eind komt,maar ja morgen weer een nieuw avontuur van dikkie dik,slaap lekker en tot de volgende keer ,bist morgen...........Adios amigo's ,see you manjana .