belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu belize - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

belize

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 September 2011 | Belize, Belize-stad

Goedemorgen ............nieuwe dag ,nieuwe kansen ,we werden pas om 7.15 uur wakker,jeetje veel te laat haha,dus snel opgefrist ,aangekleed,koffie gescoord en naar dek 9 geraced om de aankomst in Belize niet te missen.
Net op tijd boven om de zonsopgang mee te maken en om een ander schip ,de Carnival Dream langszij te zien komen.
Om 8.00 uur voor anker gegaan aan de kust van Belize ,het land heeft namelijk geen aanlegplek voor zulke slagschepen.
Aan de zijkant op het À dek (helemaal onderaan) gaan de luiken open en worden er twee vlotten naar buiten geschoven,in de verte zien we al tender bootjes aan komen om de eerste mensen op te halen.
Wij gaan eerst nog even ontbijten,want we hebben geen zin om in een rij te staan, nou valt dat allemaal wel mee,maar toch ,veel te warm om te wachten .
Na het ontbijt nog even gekwebbeld met een Amerikaans vrouwtje ,ze kon zo uit de Jordaan komen ,een en al lachen en gezelligheid , maar toen werd het toch tijd om onze spullen te pakken en Belize onveilig te gaan maken.
Met de tender boot een kwartiertje varen en je staat in de port of Belize ,nou ja ,eerder de port of Hell.
Wat een vreselijke mensen in die haven ,we zijn er samen doorheen gerend en snel Belize City ingedoken,wandelen,wandelen en nog eens wandelen,o, ja het is hier een Nationale Feestdag ,gezellig ,alles is gesloten haha ,nou ja dan maar op zoek waar de festiviteiten zijn.
Hier en daar wat rondgevraagd,aardige mensen maar niet te vertrouwen ,de één zegt links af en de andere over de brug rechtdoor ,Mmmmm,dan maar even aan een agent vragen ,nou die is volgens ons nog nooit in de stad geweest want ook die wees ons de verkeerde weg,lekker dan,maar niet getreurd we lopen vrolijk verder ,het is tenslotte mooi weer haha zo'n 40 graden vandaag ,dus niet zo zeuren.
Uiteindelijk ergens langs het water beland ,in een geheel verlaten gedeelte van de stad ,behalve twee zwerfhonden niemand gezien,maar effe roken en de map erbij halen om te kijken waar we heen moeten.
Komt er een agent op een motor voorbij en vroeg of we oké waren ,nou dacht t wel ,meteen maar even gevraagd waar de parade was en hoe laat,ook belangrijk,al zeg ik het zelf.
Nou is het wel wat verwarrend ,omdat WIJ leven op de schip Tijd ,zes uur verschil met Nederland,gisteren in Cozumel was het een uur eerder , dus voor ons ook een uur eerder en zeven uur verschil met Nederland en vandaag in Belize twee uur verschil voor ons ,dus acht uur verschil metNederland.
Nu moeten wij altijd schip tijd aanhouden ,de parade was dus om half een Belize tijd ,voor ons dus half drie......snap je het nog ........haha.
Nou daar gingen we dus nog niet op wachten ,dus aan die aardige agent gevraagd waar er een mooi strand was,nou die wist hij wel en of hij een taxi voor ons moest regelen,ja graag,wil wel achter op de motor maar ja staat zo raar he.
Dus in de taxi naar The Beach,twintig USA $ lichter ,maar een leuke rit gehad,hij moest eerst nog effe tanken ,want we gingen over de snelweg haha,nou ja snelweg ,in ieder geval geen weg met gaten erin en waarschijnlijk de enige snelweg op de wereld die dwars door het kerkhof loopt .
Aangekomen bij het strand $10 p.p. Entree ,moest er eerst nog op zoek worden gegaan naar een lifegard ,want die was moeilijk te vinden vandaag ,iedereen was aan het feesten ,na verzekerd te hebben dat we nog niet gingen zwemmen ,mochten we eindelijk op het strand,poeh,poeh ,wat een shock toen we de poort door  kwamen.
De helft afgebroken i.v.m. een eerdere orkaan en niet opnieuw opgebouwd,een natural pool gemaakt van stilstaand zeewater ,de olie dreef erop en de enige gasten die ook op het strand waren,waren de zandvlooien.
Hebben wij weer ,cumcumberbeach heet het,nou ze hadden het beter vuilnisbelt kunnen noemen,wegwezen dus en zo snel mogelijk ,maar eerst even wat lokaals gegeten in een restaurantje ,gestoofde kip ,blackbeans met rijst en koolsla en o,ja een heerlijk pittig sausje waarvan de rook uit je oren komt.
Dus wij maar terug naar downtown Belize ,bij een of andere troela in de bus gestapt,zij was bezig met een citytour met Amerikanen ,zo hadden we twee vliegen in een klap.
Veel van het land gezien en erover gehoord en uiteindelijk door de drukte in de parade zelf beland ,nou ja het was toch al een dag met een gaatje,dus kon der ook wel bij haha.
Eenmaal bij de portterminal naar de tender boot nog even geshopt en nog wat presentjes voor thuis gekocht,eigenlijk waren we toen onderweg naar de tender boot ,maar kwamen nog langs een gezellig café ,dus zijn nog maar even neergestreken daar om een overheerlijke cocktail te nuttigen,misten alleen de orange,banaan en/of perzik ,maar er zat genoeg drank in ,dus dont warry- be happy ,de laatste boot hebben we gehaald.
Eenmaal terug op de boot,spullen weggebracht naar de kamer,bikini aan en een duik in het zwembad genomen ,wat was het heet vandaag zeg,drankje erbij,sigaretje en ook nog effe een pizza gesnackt.
Om vijf uur naar het bovendek gesneld om Belize uit te zwaaien,dagdag,niet tot ziens ,leuke dag gehad ,maar het land is net een vuilnisbelt .
Nog even met onze Amerikaanse vriendinnen gebabbeld en hun motto is :niks kopen op de eilandjes,maar maak het op in het casino haha,nou ja wie weet!
Anker opgehaald en varen maar ,nog even een Amerikaanse meneer zijn voeten laten verbranden(Corrine ), dus ons portie lol ook weer gehad vandaag
Hij rende namelijk langs op zijn blote voeten over het hete dek en Corrine riep : hot,maar hij verstond het niet en kwam terug lopen over het loei hete dek,haha erg grappig ,we kwamen hem later in de lift tegen en toen vroeg hij of wij de leukste thuis waren,hij had namelijk zijn voeten verbrand....."Dutch Joke".
Lekker op de kamer effe gepoedeld en weer schone kleertjes aan, de foto's bekeken en toen was het alweer tijd voor het diner.
Heerlijk gegeten ,vooraf een combi van black tiger garnalen en shark ,daarna zee vruchten in kreeftensaus met gele rijst en als dessert ,Mmmmm zo overheerlijk ,warme cake van witte en donkere chocolade met warme vanillesaus......Dat zijn dan 3400 Cal. Mevrouw hahahahaha .
Toen maar lekker boven op het deknaan koffie gegaan en afwachtend op de party,vanavond party onder the stars op het lido dek,nou en een party was het hoor.
Het begon eerst heel saai voor ons met een bingo,de Amerikanen worden helemaal gek en doen massaal mee ,voor ons kostelijk vermaak om naar te kijken.
Ondertussen met onze Amerikaanse vriendinnen gekwebbeld ,blijkt een daarvan onze buurvrouw te zijn,maar ze zit niet vaak in haar kamer die ze moet delen met een vrouwlijk familielid van 350 pond,beetje krap vind ze haha.
Weer vreselijk gelachen om hun droge humor,maar ze vinden ons geweldig,wonderbaarlijk en wat ze dan nog meer kan verzinnen ,ze verteld tegen iedereen dat we helemaal uit Nederland komen .
Kijken we even uit het open raam zien we midden op zee een bewoond eilandje van denk ik 20 bij 15 meter ,met een inimini huisje ,een bootje en één palmboom ,Mmmmm ,wie zal daar wonen ,Mr. Robinson misschien?
De party is ondertussen goed opgang gekomen en de obers lopen af en aan met hun plateau vol met lighting shots,erg lekker al zeg ik t zelf en de glaasjes die licht geven zijn ook grappig ,dusss mee in de koffer.
Het helle dek staat te schudden als iedereen uit zijn bol gaat en het animatieteam krijgt het voor elkaar dat jong,oud,dik,dun,maakt niet uit(behalve wij dan) de moves van Michael Jackson staan na te doen,zelfs het personeel gaat uit zijn dak.....nou ja bij wijze van spreken dan,want we varen ergens midden op de mexiaanse golf ,in de middle of nowere ,zonder een dak boven ons hoofd,dus direct onder de sterrenhemel ,met een temperatuur van nog zeker 30 graden.
Om half twaalf even naar de bovenste reling gegaan om een mooie fotoshot van onweer in de verte te nemen ,is goed gelukt.
Om twaalf uur zijn we nog even naar het midnight buffet gegaan,mooie foto's gemaakt en nog een klein stukje chocolade cake gegeten.
Het is hier nu 00.45 uur en de meeste mensen zijn in Nederland alweer hun bedje uit,maar wij gaan nu slapen ,morgen zijn we op Honduras en beleven we  weer een nieuw avontuur,het schijnt een super mooi en schoon land te zijn ,ben benieuwd, wordt vervolgd........
Ps  nog even een sms beantwoord van m'n mannetje ,sorry had te laat door dat je lag te slapen schat xxxx