op zee - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu op zee - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

op zee

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

Weer een mooie dag op zee.

Goeeeeedemorgen ,6.15 uur en Erwin is wakker ,lekker uitslapen hè schatje haha,nou ik draai me nog even om hoor ,volgens mij is het noodweer zegt hij.
Nou ik ben uitgeslapen hoor ,onder de douche gesprongen en toen naar boven gelift ,als ik boven kom zie ik dat het dek nat is ,maar pffff gelukkig ze zijn aan het schoonmaken en het beloofd een stralende dag te worden .
Effe een bak koffie gehaald en van de zonsopgang genoten ,mijn emailtjes binnen gehaald en reacties over her verslag van gisteren gelezen ( Monique het is prachtig weer ,af en toe een tropisch regenbuitje ,maar dat is normaal ,vorig jaar hadden we er meer ).
De zee is wel behoorlijk ruw ,behoorlijke golven maar de temperatuur is al 29 graden , inmiddels zijn er al weer heel wat mensen aan het hardlopen op het bovendek ,deze baan is 700 meter ,nou ga het niet nameten ,vind het best zo .
Verbazend hoeveel mensen er al wakker zijn ,op het grote film scherm zenden ze het USA journaal en weersvoorspelling uit haha lekker hoor ,de zon schijnt inMiami ,nou hier ook , het blijft apart om in de middle of nowhere te varen ,kijk naar buitelen je ziet alleen maar water ,water en nog meer water .
We zijn nu onderweg naar grand Turk ,zijn we vorige week ook al geweest ,toen naar het strand ,maar als we morgen aankomen willen we de stad in ,schijnt ook heel  leuk te zijn .
Rond half acht komen ook joke en Corrine aangewandeld ,lekker uitgeslapen dames haha,nou zijn al een tijdje wakker maar bleven in de kamer ,moesten uitslapen haha.
Lekker koffie gepakt en een ontbijtje gehaald met z'n allen ,o wat een lekkere dingen hebben ze toch weer haha.
Joke had gelezen dat er vandaag om één uur ijssculpturen maken is op het lido dek en om drie uur leger veteranen meeting ,leuk voor Chris dus .
Rondje schip gedaan en een mooi plekje voor vandaag uitgezocht op het bovendek,bij de achterreling zodat je zo over het water uitkijkt,spulletjes opgehaald in de kamer ,de rest lag nog in coma haha en met z'n drieën naar het bovendek verhuist.
Zit er een vrouw op een ligbedje een sigaretje te roken haha,nou die heeft een behoorlijke kater zo te zien ,ja opzouten graag daar willen wij liggen .
Heerlijk ,boekje erbij ,snelbinders om want er  staat (gelukkig)een behoorlijk windje ,rond negen uur komt ook de rest aangewandeld.
Mandij en Chris hebben al ontbeten en Erwin ging nog even wat toast halen ,koffie erbij en kwam terug met het programma voor morgen in grand Turk .
Na wat discussies onderling is het programma van deze week ook weer ingedeeld ,voor iedereen wat ,iedereen blij haha ,hoop ik .
Morgen op grand Turk gaan we eerst een segway tour maken van twee uur ,voor de gene die niet weten wat dat is ,zoek het even op zou ik zeggen .
Daarna nog tijd voor een korte shop en dan naar het party café met zwembad .
Tenminste als iedereen zonder brokken te maken weer terug komt en niet beneden op dek 0 in de ziekenboeg terecht komt haha.

Even snel tussendoor ,twaalf uur biertijd,komt er een ober langs ,Erwin een Bucket besteld ,zitten er vier in en is goedkoper ,de barwaiter heette putu en ik,vroeg of hij altijd aan de bar wachte (bar + waiting), haha ,waar komen jullie vandaan vraagt hij ,uit Nederland zegt Erwin ,dat is een lang stuk zwemmen zeg ik ,ben er nog moe van haha,hij lachen ,gaat de bier halen ,ill be back zegt hij ,Mmm dat is een andere film volgens mij ...Hahahahaha ,mocht die jongen niet in de zeik  nemen van Erwin ,maar was wel leuk.

Om terug te komen op ons programma ,op Curaçao gaan we winkelen en s'avonds bij de gouverneur ( top restaurant) eten ,we komen daar om 14.00 uur aan en vertrekken pas om 23.00 uur ,tijd zat dus en hopelijk zien we Sandy (nichtje ) daar nog even gezellig . Mooie dag uitgekozen door joke en Mandij ...nou gezellig hoor ,ben daar ook wel voor in,misschien krijgen Chris en ik nog een gelegenheid om even te snorkelen haha.

Op Aruba gaan we twee jeepjes huren om het eiland door te kruizen ,leuk alle plekjes opzoeken waar we (erwin,daan en mandij )hebben gewoond ,leuk om te laten zien aan de rest ,hoop dat we de school van Mandij nog kunnen vinden.

Op de Dominicaanse republiek is ook genoeg te doen en ze opperde om een stads tour te gaan maken ,nou nee dank u ,wil in de ochtend wel een bezichtiging doen ,maar de rest van de dag wil ik echt naar het geweldige strand daar en naar de blue natural pool en de snorkel route haha.
Daar was gelukkig de rest het ook wel mee eens ,dusss als alles mee zit gaat dit de eilanden programma worden ....

Inmiddels is het nog steeds goed vertoeven op het dek  af en toe even de pool in en gaat er iemand een rondje lopen om wat te bekijken of om gewoon de benen te strekken .
Daan en Corrine gaan even de relax dek bekijken ,o ,dit is leuk ,mooie ligstoelen met dikke kussens erin ,hangmatten en relax zuilen ,twee zwembadjes en mooi uitzicht op de voorkant ...(jammer dat het rookvrij is )
Mandij en Corrine gaan even naar beneden om een lippenbalsem te kopen met een zonnefactor erin , de zon schijnt behoorlijk en met die heerlijke warme zeewind heb je niks in de gaten ,maar voordat je het weet hangen de vellen aan je lip ,wij gaan naar het middendek waarheen demonstratie ijs sculptuur maken te zien is ,binnen een kwartier heeft "kokkie " een indiaan tevoorschijn getoverd uit een GIGA ijsblok,prachtig om te zien ,je hebt een kwartier om er foto's van te nemen ,daarna ligt er alleen nog een plas water haha.
Na die tijd in de volle zon te hebben gestaan ,nu maar even de airco binnen opzoeken en wat te eten halen,zo dacht iedereen erover want het was lekker druk ,een leeg tafeltje gevonden en gaan zitten .
Mandij en Chris gingen naar de grill bar ,patat met een hamburger halen ,Erwin naar het Indische buffet ,Corrine en Daan haalden een tosti en joke hoefde niks ,die zat nog vol van het ontbijt haha.
Lekker een uurtje gerelaxt in het restaurant en toen weer richting bovendek gegaan ,pfff wat is het warm zeg,joke en Daan onderweg nog een stukje pizza en wat te drinken gehaald en neergestreken op de bedjes .
Joke wou nog haar boek uit lezen ,is niet gelukt want hij gaf aan dat hij te warm werd,dus vanavond nog maareens proberen dan en Mandij en Daan lagen te swingen op hun bedjes ,iPhone aan met gezellige muziek en meezingen maar haha ,de jongens waren ondertussen naar de benedenbar gelopen ,niet meer in de zon ,anders verbranden ze .
Ze hadden gelijk , binnen een half uur zaten wij bij ze haha ,weer een tintje bruiner en wederom aan de cocktail van de dag .
Mandij en Daan hadden geen zitvlees meer en gingen richting midgetgolf baan ,haha hilarisch ,als je een beetje hard slaat is je balletje over het net de zee in ,rustig aan dan maar ......Corrine heeft nog wat foto's ervan genomen en Daan is de winnaar !!!!!hoera u heeft gewonnen ,een zonnesteek :):):):)
Nog even wat met z'n allen bij de zwembad bar een drankje gedaan en weer genoten van een horde dansende mensen op het middendek.
De dames gaan rond half vijf de kamer op zoeken ,douche nemen en daarna effe shoppen .....later op de avond omkleden voor het diner ,wederom netjes ,het is vanavond weer kaptains diner ....je zou zeggen drie maal is scheepsrecht, ben benieuwd of we de kaptain te zien krijgen .
Als we in de kamer zijn ,klopt binnen een minuut Corrine aan m'n deur ,zij kwamen de kamer binnen ,ploft Corrine haar aansteker uit elkaar ,beetje te warm geworden in de zon .......ik gelijk m'n zwemvest pakken en naar dek À gerend haha.....geintje ,maar was wel even schrikken .met zijn allen boven in de lobby naar de muziek zitten luisteren ,weer een lekker drankje erbij en weer echt genoten ,Mandij en Corrine boven van het buffet wat kaas,brood en olijven gehaald ,helaas geen bitterballen .
Kaptains diner ,de meeste mensen liepen in pak,smoking en lange jurken haha,wat een mooi gezicht,ook wij waren "netjes gekleed" en joke heeft voor Mandij nog een mooi Bling Bling tasje gekocht .
Voordat we naar boven gaan nog even op het dek over de zee gekenden met zijn allen ,prachtig zeg ,maar wat een golven zeg en wat een wind haha ,joke haar rok vliegt tot haar middel alsmede hem niet vast houd haha,als een van de stuurmannen langs loot zegt bijnaam vriendelijk gedag ,tja zou hij wat gezien hebben haha.
Kijk hè hè daar gaat de kaptain ,hè moet jij niet aan het stuur staan ,misschien komen we nog ijs schotsen tegen ?? Haha ,o nee we varen in Caribisch gebied ,maar probeer toch een beetje op te letten ja .
Tijdens het diner weer volop lol gehad ,heerlijk gegeten en van het hoofdgerecht kregen de dames twee borden , we hadden kreeft besteld dus was geen probleem ,alleen tja waar moeten we dat toetje nu laten .
Volgens Chris moeten Daan van de loopplank af worden gerold volgende week haha en eerlijk inmeet echt niet zo veel hoor ......
Na het diner naar het theater om de show te bekijken ,flesje wijn erbij ,Mandij een cocktail en de jongens Ja hoe kan het ook anders een biertje ...leuk begin van de show ......en ik werd wakker van het gelach van mijn reisgenoten ,heb dus een uur lichten slapen daar haha.
Nog even een sigaretje en toen afgetaaid naar de kamer ,weltrusten goedenacht ,goodnight ,tot morgen als we weer in grand Turk zijn .
Midnight ,28,9 graden ,wind 50 km per uur ,locatie vlak bij het laatste Bahama eiland en nog zeven vaaruren naar grand  Turk