half moon bahama's - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu half moon bahama's - Reisverslag uit Bahama Islands, Bahama's van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

half moon bahama's

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

20 September 2012 | Bahama's, Bahama Islands

Half Moon Cay- Bahama's

Goedemorgen wederom heerlijk geslapen ,niet uit mijn bed geflikkerd en de boot vaart nu lekker rustig.
Dat komt omdat we nu met de stroming meevaren en er haast geen wind meer staat,gelukkig maar haha.
6.15 uur en alweer klaar wakker ,lekker onder de douche gesprongen ,aangekleed(wel zo belangrijk ) en naar het bovendek gewandeld,Corrine en Joke zitten al aan de koffie en ik doe gelijk maar mee haha,heb ik wel nodig een sloot koffie.
Ik heb de iPad even meegenomen en Joke en Corrine hebben nog even het stukje van Grand Turk zitten lezen,wederom er heerlijk om zitten lachen en gelijk maar even de reacties via internet binnengehaald ......zo leuk haha,vier keer de zelfde reactie van Jopie Scholte haha,nou ben blij dat het goed met ze gaat .
Zo leuk om te lezen dat iedereen s'ochtends naar de computer snelt en er net zoveel plezier als ons aan beleven ....enne Hennie ,ik trek Jethro ook regelmatig uit zijn bed hoor haha.
Ik had ook een mailtje van mijn tandarts en kan als ik terug kom s'middags gelijk terecht haha,  ik hoop dat Mandij mij vandaag eens met rust laat en niet bij elke hap die ik neem me herinner aan m'n verloren tand haha,wat een lol heeft ze  daar van zeg.
Inmiddels is het 8.15 uur en nog niemand ( behalve ik,corrine en joke dan )van ons reisclubje te bekennen ,die slapen lekker uit,ze hebben gelijk ook,maar ja wakker is wakker hoor.
We varen inmiddels langs verschillende eilandjes en de zon schijnt al volop ,mmmm wat een heerlijkheid zeg,m'n maag begint wel te knorren ,hoop dat de rest niet te lang op zich laat wachten....hongerrrrrrr haha , nou ja trek .
Corrine gaat nog maar even een sappie halen ,ze heeft een ietsje last van een hangover haha,tja dat krijg je ervan hè ,vandaag de cocktails en cosmo's maar laten staan en de waterkraan maar open zetten :):):).
Om 9.00 uur kwam de rest aangesjokt ,Goeeeedemorgen haha ,lekker uitgeslapen dus hop naar het ontbijt,bestelling opgegeven en eten maar,barst inmiddels van de honger .
We zaten nog aan het ontbijt toen de boot voor anker ging ,vandaag niet over de steiger maar worden met tender bootjes naar het eiland gebracht...welkom op de Bahama's ....Half Moon Cay ,klein eilandje met alleen maar wit strand en palmbomen...Onbewoond ,het eiland is van Carnival cruises ,dus kunnen de gehele dag daar ook gebruik maken van het all inclusieve pakket haha,top dus.
Richting lift om onze spulletjes te pakken uit onze kamers ,oeps ze stonden op ons dek al in de rij voor de bootjes,mmm toch maar even een gereserveerde ticket voor de boot halen,dus op naar dek 3 ...shit daar staat een nog langere rij haha,nou we hebben de hele dag de tijd dus gaan lekker naar dek 9, in het zonnetje van het uitzicht genieten.
De tender bootjes gaan af en aan en er gaan 150 man tegelijk op ,dus kan nooit lang duren....en ze gaan van twee punten tegelijk ,zometeen nog maar eens proberen.
Na een half uurtje toch maar aangesloten in de rij ,GVD de rij gaat door het hele schip ,we zien mensen met de nummers 22,26 enz.enz. en ze zijn aan het laden met nr 11, dus ben benieuwd wat wij voor nummer krijgen...eindelijk komen we bij de sticker troela aan ,há wij hebben nr 31 ...nou lekker dan en ze zijn nu pas bij 14 ...heb je effe ,wat een klote zooi.
Wachten dus maar in het theater ,zullen we ondertussen even een dansje doen op het podium ,kunnen al die chagrijnige mensen ook even lachen.
Chris en Daan gaan nog maar even roken en zien volop activiteit op het eiland ,er komen een stuk of twintig paarden langs over het strand en ze zijn op het azuur blauwe water aan het parasailen.
Inmiddels is het 12.00 uur en zitten we nog steeds te wachten,maarrrr we zijn bijna aan de beurt ,ze roepen nu tot nr. 30 op om naar de tenders te gaan en wij hebben 31 ...pffffff, HaHa,nr 31 mag ook mee ,dus huplake         naar de tenders ,beetje vooraan gaan staan en stonden 10 minuten later met onze voetjes op het witste strand wat we ooit gezien hadden.
Heerlijk het party strand opgezocht en een stuk door het water gewandeld ,bedjes opgezocht en geïnstalleerd voor een paar zon uurtjes.
Wat een prachtig gezicht ,hel blauw water en parel wit strand ,effe een duik nemen ,plfff gatver ,sponsor van Jozo zout ??? Haha...maar even visjes spotten en wat foto's nemen.
Niet veel vis te bekennen maar wel heerlijk water ,straks maar wat voer meenemen vanaf het buffet haha.
Erg lang houd je het niet uit in de zon ,burn,burn ,dus lekker in het water dobberen en een beetje van het uitzicht genieten,een honderd meter verderop ligt de boot te dobberen,een pracht gezicht al zeg ik het zelf.
Op het eiland zelf is weinig te beleven ,echt een zon,zee en strand eiland waar je flink kan watersporten ,Erwin en Chris zijn na een halve mijl gelopen te hebben nog bij de roggen gaan kijken...leuk om te zien en lekker groot,ben blij dat ik ze niet tegen ben gekomen in de zee.
Na wat eten te hebben gehaald bij het BBQ buffet met het restant de zee in gegaan ,wahahaha ...wat bijna geen vissen te bekennen,ze kwamen als gekken op ons af en aten de banaan uit onze handen ,een was zo brutaal om bij Daan in haar decolleté te duiken ,wat een lol...Mandij en joke waren snel foetsie en Chris heeft weer super mooie foto's genomen
Inmiddels weer tijd om naar de tender bootjes te vertrekken ,maar eerst even de winkeltjes bekeken ,niet veel bijzonders te koop dus op het terras maar een drankje gedaan.
Volgens mij zit het halve strand ergens tussen alle naden van ons lichaam en zijn we al weer een stukje bruiner geworden....zometeen op de boot eerst maar even een douche nemen om al dat zout en zand eraf te spoelen en dan weer lekker verder relaxen.
Hèhè daar komt een van de obers die ook op het schip werkt ,dag Erwin zegt hij haha...beroemd of berucht, hij vroeg of we allemaal Amsterdammers waren ,tuurlijk wat jij wil,zolang je maar niet zegt dat we uit Rotterdam komen haha( daar heeft Chris nog een leuk filmpje van gemaakt - zie Facebook ).
En nu op naar de tender bootjes ,terug naar het schip....duurde niet lang en binnen een kwartier stonden we weer aan boord,Joke en Mandij gingen gelijk richting hun kamer en de rest naar het bovendek.t t is echt vers
Chris nog effe een spurt naar benden gemaakt ,want zijn pasje zat nog in de tas Mandij en tja ....das niet handig.
Boven een duik in het zwembad genomen en natuurlijk even een sigaretje gerookt,toen zijn we met een drankje in onze hand in de hot tube beland en hebben een gedeelte van de film Toy Story liggen kijken....wat een verschrikking zeg ,lig je met je kont op de Bahama's ,lekker relax met een drankje een film te kijken in nou ongeveer 32 graden haha.
Om zes uur vertrekt het schip weer ,dag Half Moon Cay we gaan nu richting Nassau ,wat ook een eilandje van de Bahama's is en daar komen we morgenochtend om 7.00 uur aan.
Maar eerst nog een geweldige avond aan boord nadat we al die viezigheid van ons af hebben gespoeld ,behalve ons bruine kleurtje hahahahaha .
Vanavond om 19.45 uur sale bij de juwelier op de boot ,super mooie dingetjes gekocht,maar moesten er wel effe voor in de rij staan,wat een gekkenhuis zeg.
Daarna door naar het diner ,O,O, wat hebben we weer heerlijk gegeten ,eerst kreeften soep,daarna kikkerbillen en toen Chateau Briand ...en al toetje warme choco cake met vanille ijs ....Chris werd helemaal onpasselijk van de kikkerbillen,waarschijnlijk slaapt Mandij (of hij) op de gang  deze nacht haha.
Bij het toetje maar een Irish koffie voor hem en Erwin besteld,dat maakte weer een hoop goed maar dat maakte ook dat hij na het eten echt in elkaar storte en om 22.15 uur met Mandij richting kamer vertrok.
Niet zo heel gek na zo'n dag zon,zee,strand en de nodige drankjes ,ook onze ogen zakken alweer naar het laagste punt en we zitten volgevreten en voldaan op het dek aan de koffie.
Vanavond geen latertje voor ons en morgen weer een nieuwe dag op de Bahama's ....
Goodnight en tot morgen xxxxx groeten van ons allemaal vanaf de Bahama's .