op zee - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu op zee - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

op zee

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

18 September 2012 | Verenigde Staten, Miami

Volle dag op zee,
Goeeeeeedemorgen ,
5.30 uur en Daantje is toch echt uitgeslapen ,in het donker m'n kleding opgezocht ( erwin slaapt nog)en onder de douche gesprongen .
Heerlijk hoor ,eerst maar eens een bakkie koffie scoren op het bovendek,sigaretje erbij en kijken wie er nog meer zo'n vroege vogel is .
Op naar dek 9 ,Mmmmm nog niemand van ons reisclubje ( valt me van je tegen corrine haha),slaapkoppen haha,nou dan maar alleen naar de zonsopgang kijken ,nou ja alleen ???, verbazend veel mensen zo vroeg op de ochtend .
Er zijn zelfs een paar zotten aan het hardlopen op de trimbaan op dek 10, nou ik niet hoor , koffie dat is mijn missie haha en nou maar wachten op de rest.
We hebben om 9.00 uur in het restaurant afgesproken voor het ontbijt dus heb nog wat tijd vol te maken,misschien toch even sporten ??? ,haha nee toch maar niet ,zit wel lekker relax zo ,ga nog maar een bak koffie halen.....
7.00 uur en daar komen Mandij en Chris aan ,heerlijk geslapen maar toch echt wakker,dus ook aan de koffie en een sappie,daar zien we Joke en Corrine lopen ( Erwin is nog steeds nergens te bekennen ),die waren ook om 5.30 uur wakker ,maar hadden koffie op de kamer gedronken.
Om 8.00 uur maar eens kijken of Erwin nog ligt te maffen en ja hoor ,hup eruit,douchen en met z'n allen naar de ontbijtzaal.
Was nog een beleving op zich want konden nergens de ingang vinden haha.
Ieder voor zich een lekker ontbijtje besteld bij de ober ,van een omelet tot french toast ,sloten koffie erbij,verse jus en de dag kan beginnen.
Lekker naar het bovendek een rijtje bedjes in het rookgedeelte opgezocht en zonnen maar ,nou staat er wel een ontzettende harde wind ,dus moeten de dames hun bikini topje vasthouden ,anders zitten er meteen zoveel kraters in het dek haha.
De hele meute nog even gewinkeld( behalve Daan ), dus voorlopig hebben we genoeg te roken 5 sloffen voor $ 118, koopje dus .
Erwin en Chris hebben geen zit/lig vlees en zijn even in het casino beland,hopend op die IPad 3 te winnen,misschien gaat het lukken,maar heb liever die cruise haha.
Even een frisse duik tussendoor in de pool,oeps vergeten te vertellen dat het zout water was haha,sorry....maar ze hebben het overleefd,nog even in de whirlpool en een sanitaire stop ,waar Joke vast zat op het toilet ,we hebben nog geopperd dat ze over t hokje moest klimmen ,maar gelukkig ging hij toch ineens open.
Mandij heeft nog even snel een pet gekocht ,want die dooie marmot op je kop daar heb je niks aan haha ,door de wind heb je coupe explosie ,gelukkig hadden Daan en Corrine  wel een petje  mee en joke vind het wel best zo,ze kennen me toch niet hier haha en s'avonds zit alles weer in model.
12.30 uur etenstijd ......ieder weer wat voor zich gehaald van pizza tot chicken en wok en de heren aan de hamburgers met frites.
Daarna naar het chocoladebuffet ,Mandij haar beste vriend haha,lekker hoor meloen in chocodip en bacardi-lemon cheesecake ....
Terug op de bedjes ,pfff hot hot ,Chris met de verre kijker ,zag land in het zicht,maar dat was Corrine die met haar kont ervoor stond
haha(Corrine Land),geen dolfijnen gespot maar wel wat eilandjes .
De kaptain heeft nog even omgeroepen waar we varen (op zee haha) en hoe hard 30kmpu en morgen ochtend om 7.30 uur komen we aan in Grand Turk ,weersvoorspelling 32 graden,water temperatuur 28 graden ,beetje bewolkt en er kan af en toe een buitje vallen,nou ja lekker belangrijk .
Om 14.30 uur naar dek 9 verhuist waar de party al weer in volle gang is en wij lekker in de schaduw aan de borrel gaan...al behoorlijk gekleurd ,maar gelukkig nog niet zo rood ,dat we op het buffet als kreeft kunnen liggen...mooi op tijd uit de zon dus.
Ondanks dat het een superboot is en geweldig luxe ,zien Corrine en Daan wel wat verschillen met de Carnival  Legend waar ze vorig jaar mee vaarden , deze boot word over drie weken gerestyled , ben benieuwd hoe dat gaat worden dan.
Hier op de boot volop vertier en de dames gaan dan ook even naar de shops aan boord,natuurlijk weer even gekke hoedjes gepast,die Mandij vast heeft gelegd met de camera .
Joke heeft nog twee mooie T-shirts gekocht en Mandij probeerde zich in een lange jurk te worstelen ,hij was super leuk maar helaas alleennog in een anorexia maatje verkrijgbaar .
Via het casino weer terug naar dek 9 waar de mannen nog heerlijk tussen de partygangers zaten,het hele dek staat vol met swingende Amerikanen ( de meeste zwart) als er wat specialenummers worden gedraaid door de DJ.
Corrine kon het niet laten en voegde zich bij de swingende massa en probeerde de juiste passen mee te doen wahahaha ,hilarisch om te zien en natuurlijk op foto vastgelegd.
In de verte zie je een regenbui ontstaan ,mooi om te zien maar laat t maar lekker daar blijven, wel een regenboog gespot....maar niet gaan graven aan t eind,heb gehoord dat de zee erg diep is op dit punt waar we varen.
Dan is t tijd om af te taaien naar onze kamer ,lekker douchen en onze nette kleren op te zoeken,vanavond" kaptains diner ", nou ben weer benieuwd haha.
Was weer een geweldige captains diner,kapitein zoek maar het eten was weer voortreffelijk ,als voorgerecht hadden we krokodil , volgens Mandij zag het er uit als harige ballen haha ,maar ja die zat toch vanavond op haar pretstoel , morgen krijgt ze alleen nog water en geen alcohol meer :):):).
Pijn in de buik van het lachen en Chris heeft de krokodil opgegeten , geen probleem even wachten tot morgen en hij kan weer zwemmen haha ...
Als hoofdgerecht kreeft en gamba's ,Mandij aan de spare ribs en Chris weer een Hamburger ,als dessert de heerlijke chocolade cake .....en dan show time.
Alle obers verzamelen zich op de grote trap en zingen een Italiaanse obade , haha wat een lol,dan komen ze langs met een nieuw drankje ,of we dat willen proeven....tuurlijk wij wel.
Het was limoncello ,nou doe gelijk de hele fles maar ,kost wel $8,50 ,maar je krijgt het glas erbij ,nou , nou daar koop je in Nederland twee flessen voor .
Dan is het tijd om op te zouten uit het restaurant ,de stoelen worden op tafel gezet...O, moeten we weg ofzo ?? Haha ,nou het is de dag dat de vloer in de shampoo word gezet ,mmm joke der haar kan ook wel wat gebruiken ,nou ga maar liggen zegt de ober haha, nou nee ,toch maar niet .
Nog een bak koffie boven gepakt en nog even beneden in de lobby gezeten maar het is nu echt oogjes toe en snaveltjes dicht ,morgen vroeg uit de veren ,dus lekker t bedje in.
Hopelijk kunnen we een beetje slapen,want het schip gaat echt als een gek tekeer ......
Tot morgen in Grand Turk......weltrusten ,goodnight