De reis naar Puerto rico - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu De reis naar Puerto rico - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

De reis naar Puerto rico

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 September 2014 | Puerto Rico, San Juan

Vrijdagavond ,de tijd vliegt ,iedereen is in afwachting en sommige nog aan t werk ,
de laatste spullen aan t opruimen en/ of al z'n bed in gedoken .
23.40 uur .... Corrine komt erachter dat ze niet alle gegevens bij de hand heeft voor de online incheck , dus dan nog maar even Daan appen ,die de gegevens wel heeft.
Lang leve de Duitsers ,nog erger dan de Amerikanen ,zoveel gegevens invullen en dat voor twaalf personen ....iedereen is inmiddels in diepe rust en Daan zit op haar gemak alle gegevens online in te vullen ,onderwijl nog met Corrine te appen en dan om 01.30 uur heeft iedereen een zitplaats in het vliegtuig.
Daan mailt alles weer door naar Corrine , die de boarding passen uitprint ,de dames gaan nog even t bedje in en om 2.30 uur gaat de wekker .... Hoera we mogen er weer uit ,de vakantie app staat meteen op tilt ,iedereen heeft er zin in .
Daan komt net de douche uit als Mandij ,Chris en Corrine al binnen komen ,iedereen snel aankleden en dan komen de fam.bramsen en Joke ook aanwaaien .
Dag huis ,dag poesjes ...effe nog wat opruimen en daar gaan we met drie auto's ,onderweg naar Frankfurt AirPort .
Dikke mist maar geen kip op de weg ,twee uurtjes doorkarren ,even plassen,koffie halen en een beetje tanken ,t is een gezellige boel zo langs de Duitse autobaan .
Rond 7.30 uur komen we aan bij de AirPort ,parkeergarage opgezocht ,koffers uitladen en met z'n 12en in een lift proberen te proppen ,gaat niet lukken haha,dus maar even in tweeën dus .
Alles loopt voorspoedig ,wel even een stukje lopen maar konden gelijk inchecken ,koffers dus kwijt en op zoek naar een koffiecorner ,die natuurlijk helemaal aan t einde van de terminal is .
Ongelooflijk de tijd vliegt , nog even een plasstop en dan door de douane , Mandij,Larissa en Diermo kopen nog even een taxfree luchtje en de mannen vinden een twee liter fles cognac van €2700 ...nou doe er maar twee .
Nog even met z'n allen gehangen op de grond/bankje en de grapjes vlogen weer over en weer natuurlijk.
Dan nog even de hoek om en door de veiligheids check ,ik weet niet wat peter in z'n broek had maar t piepte goed in ieder geval haha ,Chris moest mee om z'n iPad te demonstreren en Larissa werd ook nog even gefouilleerd ,uiteindelijk mochten we allemaal door lopen naar de wachtruimte ,zit daar een man mrt een kippenhokhoedje op z'n hoofd ,hilarisch haha en toen mochten we instappen .
Super vliegtuig ,gloedje nieuw,lekkere stoelen en ruimte over ,we zaten prima allemaal ,Daan heeft alleen een vervelende man voor haar die z'n stoel naar achter gooit in de slaapstand en dus bijna bij haar op schoot zit ,maar ja even flink op de touchscreen rammen en hij is weer wakker haha.
Nog even een selfie gemaakt van t halve vliegtuig ,heb medelijden met de mensen om ons heen ... Maar zo langzaam aan vallen de oogjes toe en slapen we allemaal even totdat t eten zich aandient .
We hadden we al wat te drinken gehad en opeens ruikt t naar zuurkool , fout we krijgen penne haha ,wel met koolsalade een broodje,kaas en boter en een chocomousse ,heerlijk .
Stefan sjanst met de Duitse stewardess en ze hebben t over heise liebe ,ja zegt ze jij de liebe en tja wat zegt Stefan dan : jij bent de heise zeker haha ...
Dan even een tukkie doen ,filmpje kijken ,muziek,lezen ,we vermaken ons best ,de stemming zit er nog steeds goed in ....,
We vliegen nu op 10363 meter hoog en vliegen 814 km/h en zijn net over de helft van de oceaan en hebben nog 4 uur te gaan ,lekker aan de borrel,we komen de tijd wel door .
Anne de Rooij als stewardess haha ,geweldig ze is leuk ,ze kan maar een Nederlands woord :snottebel ..... Tja wie heeft haar dat geleerd ...
De laatste uurtjes verstrijken snel ,we krijgen nog wat te eten en dan word de landing al ingezet , super hoppa .....deuren open ,koffertje halen ,douane ,alles weer van een leie dakkie en dan staan we op puerto rico .
In de rij voor de taxi ,maar eerst gaan de rokers even genieten van een sigaretje ,twee busjes ,á €30 per taxibusje ,inchecken hotel ,midden in oud San Juan haha maar vlak bij de cruiseterminal .
Om de hoek staat een mannetje met wel 15 papegaaien ,groot,klein en alle kleuren ,leuk voor de foto ,€10 armer,dus we lopen maar door .
Iets verder op staat een man saxofoon te spelen, fantastisch de mensen zingen mee ,zo gezellig ....de zon is aan t wegzakken en de temperatuur is goed....Chris zakt door z'n stoeltje en Mandij heeft het hele Mirandabad in haar glas zitten (ijs wat naar chloor smaakt ) ,de stemming is perfect ,moe maar voldaan ,zo eerst maar eten.
Allemaal even opfrissen en dan puerto rico in ,lekker neergedaald op een terrasje er was net een klein buitje geweest ,maar dat mag de pret niet drukken .
Uiteindelijk bij een grill restaurant beland ,typisch aan puerto rico ,we zitten boven aan de balustrade en kijken over het avondleven van san Juan uit .
Gelukkig is t happy hour en krijgt jethro 2x baco haha en plassen kan je achter het douchegordijn .
Maar goed ,dit is puerto rico ,Ik zeg eet smakelijk allemaal ,zo lekker slapen ,eerste dag was al een succes ,op naar morgen .

• 28 September 2014 - 11:07

Corrine:

Zo het is nu 5 uur in de morgen net wakker even op fb aan het kijken naar al me berichten voor me verjaardag
    Alvast bedankt

• 28 September 2014 - 11:51

Gretha:

Klinkt allemaal weer heerlijk. Weer superleuk geschreven Daan. Ik geniet ervan. Veel plezier allemaal en de verjaardag van Corrine in gepaste stijl vieren!

• 28 September 2014 - 12:05

Peter En Monique:

Danielle, een geweldig verhaal het lijkt wel of ik er zelf bij ben. Ben benieuwd wat jullie vandaag weer gaan mee maken.

• 28 September 2014 - 12:10

Henny:

Leuk om weer te lezen net of we er bij zijn haha veel plezier

• 28 September 2014 - 16:10

Carla Van Mil:

Leuk verslag! Zo kunnen we Peter en Monique een beetje in de gaten houden

• 29 September 2014 - 08:43

Henny :

Goede morgen nou zo te lezen is het weer een dolle boel wij genieten mee hieronder alles rustig en ook heerlijk weer veel plezier en iedereen de groetjes van ons xx

• 29 September 2014 - 10:51

Jopie:

coriene nog van harte gefeliciteerd daan leuk verslag ik wens jullie alemaal een hele leuke tijd toe geniet er maar van groeten jopie