St kitts - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu St kitts - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

St kitts

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 Oktober 2014 | Puerto Rico, San Juan

toet toet de wekker gaat , we hebben met z'n vieren weer te lang boven gezeten en nu geen zin om eruit te gaan haha.
Maar rond achten is iedereen weer paraat ,Diermo en Larissa ets late ,de wekker ging niet af ,wat een verrassing ...maar niks aan de hand wij zorgen wel dat ze wakker en aanwezig zijn .
Dan lekker ontbijten in de eetzaal ,de ervaren cruises hadden een voucher voor een ontbijtcocktail en die werd
En ingewisseld voor bloody marry's die naar de mannen tafel verdwenen ,de manne en vrouwen zaten gesplitst vandaag namelijk .
De obers waren ook niet echt wakker vandaag maar ja dat nemen we maar op de koop toe ,heerlijk ontbeten ,ik zag in ieder geval de hele menukaart weer voorbij komen .
Ik zelf ging iets eerder naar de kamer om even naar het toilet te gaan en mijn spullen bij elkaar te zoeken ,haha dit is een nieuwe aflevering van lost ,heb het hele schip gezien ,van voor tot achter maar uiteindelijk m'n kamer gevonden ,Monique heeft nog even de kamer van Stefan en jethro geruimd en de was bij elkaar gesprokkeld ,jammer dat er geen raampje open kon haha.
Rond tienen stonden we buiten ,wat een pracht ,St.Kitts ook wel monkey eiland ,mooie natuur en vriendelijke mensen ,we besluiten de open air rond Tour te doen en daarna naar het strand te gaan .
Larissa gaat nog met twee aapjes op de foto en we kunnen nog even de winkels in om daarna in de tjalalala bus te stappen ,we hebben nog zes mensen bij ons dus eigenlijk een beetje te vol ,maar ja dan doe je gewoon het als bij de liften ,lekker douwen en druk doen dan haken er vanzelf mensen af haha en zo hadden we weer lol voor twaalf .
De Tour is weer fantastisch en we zien werkelijk het hele eiland ,suikerplantage ,rainforrest ,prachtige bloemen ,bomen ,lianen en uitzichten om uiteindelijk bij een prachtig park te belanden ,je hoort de vogeltjes en de apen door de bomen gaan ...als je niet beter wist dan zou je denken dat Tarzan zo de hoek om zou komen zeilen aan de lianen haha.
We hadden nog even een stop om wat drinken te halen en daar stonden de plaatselijke uitbuiters met een ezel en aapjes voor een foto ,nou we hebben ze lekker voorbij gelopen ,zo zielig.
Daarna komen we aan bij een strand ,een zooitje half ronde strand banken onder de palmbomen geschoven en relaxen maar ,de ene helft gaat lekker snorkelen en de rest blijft nog even hangen in de banken .
Leuke hoor ,we gaan lekker de oceaan in en hebben Larissa snorkelen geleerd ,veel visjes en er word weer volop genoten ,maar voordat je het water in bent heb je wel de blaren onder je voeten zitten , dus zal best een leuk gezicht zijn geweest al die zotten Nederlanders die over het strand rennen met hen snorkelset .
Wel veel dood koraal dus moesten een behoorlijk stuk zwemmen om de mooie dingen te zien en hebben heerlijk gezwommen.
Toen we weer allemaal op de stoelen lagen ,zagen we in de bomen de cocos noten hangen ,dat was natuurlijk weer een uitdaging voor de jongens ,Stefan en Diermo zijn een tijdje bezig geweest om er een naar beneden te krijgen ,Diermo bij Stefan op z'n nek staan en dan nog met een stok in zijn hand rammen maar haha ,t had leuk geweest als hij boven op z'n hoofd was gekomen maar helaas het lukte niet .
Later probeerde Chris nog erin te klimmen maar de cocosnoot hangt er nog steeds .
Wat een heerlijkheid maar ja aan al het leuke komt ook weer een eind en we hijsen ons weer in de tralalabus en op naar de boot ,moe ,warm en dorstig gaan we onderweg ,ho stop ,buschauffeur STOPPEN !!!! ,Diermo verliest z'n slipper haha en moest even een stuk terug lopen om hem te pakken waarnaar we weer verder rijden richting de boot .
We komen het stadje in en vinden Free WiFi ,alle gekken even op internet en toen hoppa richting de boot ,even de spullen opruimen en lachen bij de kamer van peter en Monique die samen door een klein gangetje willen .
Peter staat opeens met z'n zwemvest over z'n hoofd in de gang en roept weer eens oe oe,oe oe.
Ja dat is een heel verhaal, maar ga t effe snel uitleggen ,volgens de cruise meneer van de entertainment moet je als je in het stadje loopt op een eiland en je bent verdwaald ,dan hoef je alleen maar oe oe te roepen en dan kijkt iedereen van de Carnival Valor om en kan je dan de weg wijzen haha .
Even kijken of we niet de verkeerde boot op gaan ,inmiddels is namelijk de Disney boot naast ons komen te liggen ....wat op zich natuurlijk weer een pracht gezicht is .
Als de Disney vertrekt komt er een scheepstoeter serenade ,zo leuk haha ,Erwin ,Chris en Stefan staan boven op het dek te kijken en er word volop gezwaaid naar elkaar .
We zitten gezellig bij elkaar ,jethro voorziet iedereen van ijsjes en een half uur later vertrekt onze boot ook ,larissa en Diermo zijn op de glijbaan en Joke is met Mandij nog even de taart aan het bestellen voor morgen ,want dan is Larissa jarig en krijgt ze als verrassing de verjaardagstaart na het diner .
We hebben ook 100 ballonnen en slingers mee en natuurlijk allemaal kadootjes ,maar ja dat is voor morgen .
We zitten lekker na te kletsten en zijn het er unaniem over eens dat op
Nr .1 St. Thomas staat ,dan St.Kitts ,dan Barbados ,dan komt weesp en Uithoorn en dan pas St.Lucia hahahah ,erg hè ,we praten al als verwende rijke Nederlanders .
Het is natuurlijk vreselijk om op het strand te liggen aan helder blauw water met een locale ober die je drankjes brengt .
Nu op naar St.Maarten ,de pilot bootjes varen naast ons om ons de oceaan weer op te begeleiden ,dag dag ,wat een heerlijke dag weer vandaag .
We vertrekken lekker naar onze hut en spreken om half acht af in de lobby ,het begint al donker te worden ,maar we vertrekken natuurlijk ook een uur later ,t is nu 18.00 uur hier en Diermo zit nog met Larissa in de jacuzzi ,steden ,Erwin en ik zitten lekker te relaxen en de rest is al naar z'n hut .
Om half acht is alle weer paraat en zitten we in de lobby met z'n allen ,er word nog gedanst door een aantal gasten ,dat brengt weer een hilarisch moment met zich mee .
Er word gedanst door een stel waarvan de dame geen ondergoed onder haar strakke korte jurkje aan heeft , dikke pret dus .
We hebben nog even naar de foto gekeken en we moeten zeggen hij is fantastisch ,morgen even halen dus .
In de eetzaal begint het weer goed ,Monique zit te vertellen dat ze tijden het douchen iets liet vallen en toen ze het op wou pakken zat het douchegordijn tussen haar billen ,nou ik denk dat het hele schip ons hoorde lachen .
Joke bestelde wat te drinken in het Duits en Larissa was ook weer lekker in het Engels/Nederlands bezig ,zo komen we het diner wel weer door .
De ober haalt een grapje uit met peter en Stefan ,hij zet een leeg flesje budweiser neer ,grappig haha en winnie onze hoofd van de bediening vertelde de leuke dingen van St Maarten wat we morgen kunnen gaan doen en toen hebben we even gespeecht .
Voor Larissa die morgen jarig is hebben we alvast een kaart en haar kado gegeven,haar ticket voor het dolfijnen zwemmen heeft ze van iedereen gehad ,blij blij.
Winnie vroeg of we allemaal met de dolfijnen gingen zwemmen maar nee wij hebben ons eigen walvis mee dus haha en peter vertelde het verhaal over dat hij van de week op het strand een walvis enzo na deed ,erg grappig weer .
De boot wiebelt weer lekker en Monique heeft er last van ,Daan en Monique vertrekken alvast naar het bovendek en Monique neemt een pilletje voor zeeziekte in ,gelukkig gaat het al snel beter.
Morgen St Maarten mensen ,een thuis komertje ....en lekker Nederlands praten op het eiland ,btw sorry van het verslag van gisteren ,maar het internet is bagger aan boord .
Inmiddels kwart over tien en ik ga het verslag van vandaag online zetten ,tot morgen .

• 04 Oktober 2014 - 10:30

Henny:

Heb genoten van het verslag was weer geweldig veel plezier vandaag dikk kus voor larissa hoop dat ze een leuke dag heeft ook met de dolfijnen gr xxx

• 04 Oktober 2014 - 16:42

Gretha:

Was weer en bewogen dag, bah al die zonneschijn! Lekker gelachen dus weer, heerlijk. Larissa een fijne verjaardag bij de dolfijnen. Ben benieuwd. groetjes uit Weesp.