Barbados - Reisverslag uit Barbados, Barbados van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Barbados - Reisverslag uit Barbados, Barbados van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Barbados

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

01 Oktober 2014 | Barbados, Barbados

Nou niet meer verwacht maar toch gebeurd ,ben ik toch om zes uur klaar wakker haha,douchen en aankleden en om kwart over zes zit ik op het bovendek ,koffie ,IPad erbij ,mooi kan ik zo kijken hoe we aankomen op Barbados .
De rest is nog in volle rust ,nou ja heb nog anderhalf uur ,we hebben om acht uur hier afgesproken voor het ontbijt ,dus voorlopig maar even van m'n rust genieten .
Na een kwartier komen peter en Monique ook al aan ,lekker samen koffie gedronken en de aankomst op Barbados gevolgd boeven bij de punt.
Wat een manoeuvre ,de punt een klein beetje de baai in en toen in z'n achteruit ,even langs een container boot en hij ligt vast .
Beneden aangekomen zit iedereen al aan tafel ,ja waar waren jullie nou haha ,nou gewoon op het bovendek ....
Koffie ,ontbijten ....Stefan en Mandij waren ziek geweest vannacht ,combinatie van wiebel wiebel boot ,eten ,drank en weinig slaap denk ik .
Iedereen nog even z'n zwem spullen gepakt en toen de loopplank af het eiland op ,er zit een lokaal bandje te spelen en de sfeer is meteen prima.
Een heel ander eiland als St.Thomas,dit eiland is heel vlak ,wel groen maar behoorlijk vol gebouwd .
We besluiten om weer een Tour rond t eiland te gaan maken ,helaas zijn hier gewoon airco busjes ,oftewel helaas maar niet heus ,t is hier zo vochtig en warm dat de airco welkom is .
We hebben twee medereizigers in de bus ,twee jongere mensen ...Duitsers haha ,nou die even plagen natuurlijk ,maar ze konden het hebben gelukkig.
De reisLeidster vertelde dat we in het regenseizoen zaten het regent hier zes van de twaalf maanden in het jaar incl nu ......maar ja we zitten in de bus dus geen probleem .
Ze begint de Tour in de sloppenwijk en zo langzamerhand rijden we t eiland over en zien alle leuke en minder leuke kanten .
Scholen,parlementsgebouw,White house ,house of the president ...suikerplantages,bananenplantages,kerken,begraafplaats en het regenwoud ,een lange rit over het eiland maar alles gezien ,het plaatselijke strand met de uitgesleten rotsen in het water ,aapjes in de bomen ,geiten op het land af en toe een koe en vogeltjes in overvloed ...
De bus maakt nog een stop en plots staat er een man in de bus met twee inimini aapjes in z'n hand ,ahhhh zo lief ,een jongen en een meisje ,maar neem ze toch maar weer mee ,mag ze niet invoeren haha.
Een vreemd eiland ,lijkt op het eerste gezicht vlak maar heeft toch aardig wat berg en dal en dat is goed te merken in de bus haha,ze kan niet doorschakelen anders glijden we zo naar beneden .
Aan het einde van de rit worden we gedumpt op het strand ,wel een leuk strandje maar weinig te beleven ,in het begin geen vis te bekennen ,ja je kan een halve kilometer met de boot €20 pp en dan kan je de schildpadden zien ..
We nemen wel een heerlijke duik in het heldere water en de stefan huurt een jetski Diermo mag even achterop ,na de gehuurde half uur staat de man te fluiten maar helaas geen Stefan ,die gaat lekker door .
Uiteindelijk toch naar de kant gekomen en toen was er de wisseling van de wacht ,jethro met Mandij achterop ,jethro alleen ,Diermo alleen en aansluitend Chris met Larissa .
We liggen heerlijk aan het water te kijken naar alle bedrijvigheid op en in het water een beetje snorkelen en spotten de schildpadden ...even meezwemmen met ze levert wel weer mooie foto's en filmpjes op en er blijkt toucheer vis en koraal te zitten dan we dachten ,al met al toch wel erg leuk op het strandje .
Stefan en Chris vangen nog een baby schildpadje ,even op de foto en showen en dan weer snel het water in.
De lucht is nog steeds bedrukt en benauwd en de lucht veranderd van blauw naar bewolkt grijs en een ietsje pietsje donker haha,gelukkig liggen we onder een parasol want plots komt er een tropische regenbui .....met bakken komt uit de lucht ,vijf minuten lang en toen was het alweer over haha dat was een lekkere afkoeling zeg want de zon brand als een gek de hele dag .
Het leuke van dit soort eilanden dat de "dorps" gekken langs de stranden lopen ,zo ook hier ze verkopen van alles en er was er een die peter helemaal in smeerde met cactus sap ,van top tot teen ,verkoeling voor de verbrande huid ,Monique ,Stefan en Erwin waren ook nog even aan de beurt ,weer genoeg gelachen dus die paar dollars was weer de moeite waard.
Monique ondertussen nog even opgelicht door de plaatselijke strandkelner ,helaas als jij niet genoeg wisselgeld terug komt brengen ja dan gaan we gewoon naar je buurman om drinken te halen .
Erwin was er met Monique ook even naar de toilet geweest ,nou als je niet hoeft ..niet gaan ,plas maar in de oceaan .....ook het eten durfde we niet echt aan ,er stond een frituur met een ondefinieerbaar goedje erin ,waarschijnlijk ooit frituurvet geweest ..we eten wel op de boot .
Om drie uur worden we opgehaald door onze taxichauffeuse ,ze had haar vader mee genomen ,leuk Barbapapa (Barbados+papa) ....we waren lekker snel bij de boot en ook zo aan boord ,in ieder geval de mannen (behalve peter en Diermo ) .
De dames gingen nog even de winkeltjes bekijken en Corinne ,Joke en Monique kochten reefs slippers voor een spotprijsje ,Larissa ,Mandij en Diermo gingen even met het thuisfront chatten want hoeraaaaa er was WiFi .
De rest loop naar de boot te sjokken ,naast de boot zwemt nog een rog van 2,5 meter doorsnede ,mooi hoor ,maar ik verga inmiddels van de dorst dus loop met Joke door de boot op ,de rest volgt later .
Even eten ,drinken ,zwemmen en olalalala ,we zijn bruinnnn en verbrand ,Chris gaat z'n kamer opzoeken die is klaar met de zon en jethro volgt al snel .
Als om vijf uur de boot vertrekt daalt de rest ook neer naar hun hut om lekker te relaxen ,douchen ,slaapje te doen of wat dan ook haha ,om half acht hebben we weer afgesproken in de lobby ,even tijd om bij te komen dus .
De meeste lopen al weer snel het schip rond en we hebben even de foto's die we gisteren hadden laten maken bekeken ,zeker de moeite waard dus allemaal maar gekocht ,Diermo kocht er zelfs twee haha ,maar ze zijn dan ook wel super leuk.
Toen weer op naar het diner ,lekker gegeten met z'n allen ,sushi ,jerk pork,steaks alles was weer verkrijgbaar ,om tien uur zitten we op het bovendek waar de dekparty van start gaat en om twaalf uur het middernacht buffet ,iedereen zit te gapen ,het was dan ook een vermoeiend dagje .
Daan ,Mandij en Monique besluiten om naar de kamer te gaan ,benieuwd Hoeilaart de rest zal volgen .
Ik zeg tot morgen ,8.00 uur aankomst op St .Lucia ,maar eerst om zes uur walvissen spotten ,wordt vervolgd .

• 02 Oktober 2014 - 07:38

Henny:

Weer een leuk verslag leuke foto's gezien op fb allemaal leuk groetjes aan iedereen xxx

• 02 Oktober 2014 - 08:57

Lucia:

mooi verhaal weer.....groetjes van jullie ouder[s].....Monique en Peter en van mij....have fun...xxx

• 02 Oktober 2014 - 16:02

Jopie:

heb ik al gedaan hahahaha

• 02 Oktober 2014 - 19:30

Gretha:

Prachtig verhaal. Vooral dat insmeren met cactus sap had ik willen zien, om te gieren. Fijne tijd op St Lucia.
    tot morgen!