Dag 1 san Juan - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu Dag 1 san Juan - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Danielle Woldendorp-Zorn - WaarBenJij.nu

Dag 1 san Juan

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Oktober 2014 | Puerto Rico, San Juan

Zo dat is een vroegertje vanmorgen ,er was er veel Reuring op de gangen en ik ga lekker naar het bovendek ,ik sta in de lift met een stel kneuzen die met hun koffers in de deuropening blijven staan ,maar gelukkig is daar Mr.G haha ,goedemorgen en gooi die liftdeur dicht ik wil koffie.
Lekker wat relaxen op het bovendek en al gauw is iedereen weer paraat ,de meeste hebben hun spullen al mee ,er is alleen wat verwarring over de rekening ,er is o de kamers van peter en Monique en Stefan en jethro geld terug gestort omdat ze aan hadden gegeven dat er wat geluisd overlast vanuit het casino was ,thanks Carnival we nemen nog een extra borrel vanavond .
Alleen moest Erwin (voor jethro ) lang in de rij bij de service Bali staan omdat hij de avond daarvoor alles al op nul had laten zetten en toch zonde om het geld te laten staan .
Intussen ging iedereen zijn ontbijt al halen en hebben Erwin en Daan nog even even snel wat maar binnen gewerkt ,we moesten nog even wachten om van boord te gaan en zaten in het theater te wachten ,lekker koel daar dus geen straf.
Rond tien uur konden we eraf ,door de controle en hoppa even de koffers pakken en aansluiten in de rij bij de douane ,O jee jethro z'n koffer nergens te vinden ,Grrrr nee hè t zal toch niet zo wezen haha ,maar gelukkig na een kwartier hebben de jongens hem gevonden ,label was eraf dus stond bij de overblijfselen haha.
Douane door ,nog even besnuffeld door de honden ,maar mochten snel het eiland op ,welkom dun shine ,feelings hot hot hot.
Taxiiiiiiiii haha ,twee busjes ,inladen en op naar la concha hotel ,onderweg natuurlijk weer lachen .
De dame vroeg aan Stefan of hij Spaans praat ,haha ja hoor ik kan twee bier bestellen in het Spaans en Mandij voegde nog dank u wel er aan toe ,nou hilarisch .
Aangekomen op la concha vallen je ogen uit je bolletje ,wauw een vet luxe hotel ,we hoeven niks te doen ,koffers worden uit de taxi geladen ,genummerd en in het depot geladen .
Even inchecken en we krijgen allemaal een pieper ,als je kamer klaar is gaat hij af en kan je je melden bij de receptie ,geef je je bagage label af en word je naar je kamer gebracht waar ook je bagage dan heen gaat.
Mooi we mogen het hotel al in en gebruik maken van de zwembaden enzo ,zo mooi allemaal en we lopen een rondje ,mooi strand ook en uiteindelijk zitten we een beetje verspreid ,ik zit met Corrine onder een afdak in de wind en schaduw en even verderop zitten Joke en Monique ....de WiFi code is al gescoord dus er is volop communicatie met Nederland .
De rest zit om het hoekje aan het zwembad /terras wat te drinken ,ik zeg nooit meer naar huis haha .
Het zal wel even wennen worden dat we niet al inclusive hebben maar zo te zien vallen de prijzen allemaal wel mee , benieuwd naar de kamers ,we hebben wel om rustig gelegen kamers gevraagd ,dus deze keer valt er geen geld terug te vragen
haha ( tenminste dat hoop ik )
Omstebeurt kregen we onze kamer ,een Free upgrade omdat het laag seizoen was en allemaal uitzicht over het water/strand ,mooie luxe grote kamers met alles erop en eraan een badkamer waar je in kan dansen ,een eigen spa wellness zoals Mandij zegt .
Even de spulletjes opruimen en dan nog wat happen ,de helft had al een broodje gehaald en de andere helft hapt nog wat op het terras waar we met z'n allen zitten .
Weer overheerlijk drie"kleine" burgertjes met frites ....natuurlijk weer veels te veel .
Er moest nog even naar de drogist gegaan worden dus iedereen ging de straat op behalve peter en Daan die doken alvast het zwembad in ,tenminste in een van de zwembaden en toen in nog een en nog een haha ,hè daar heb je jethro ook ,en we lagen heerlijk boven in het zwembad bij de waterval over het resort te kijken en te wachten totdat de rest terug kwam .
Die hadden van alles gehaald incl.bier,water ,cola ,rum ,chips enz enz en een koelbox ,omg we zijn ook echt Nederlanders hè .
Maar ja een goed plan ,een biertje kost in het resort $7 ex fee en tax ,om de hoek betaal je $2 en $0,39 voor een blikje cola ,dus een beetje het camping gevoel met je koelbox naar het strand haha .
We willen toch ook nog even op het strand kijken maar mogen eigenlijk niet t water in. Want de rode vlag hangt uit ,maar wij gaan toch even kijken en ja hoor golven zo hoog ,wauw daar gaat Corrine haar broekje weer ,volgend jaar snelbinders mee .
Daan haar Ray-Ban (oeps vergeeten)word van haar hoofd af geslagen door de golven , dus ik zeg volgend jaar naar Haïti ,die spoelt daar wel aan haha .
De rest kimt ook een kijkje nemen en word door het water geschud ,ja kan werkelijk niet blijven staan en hebben de slappe lach ,peter heeft zijn eigen strand sculptuur in. Z'n zwembroek zitten en Larissa bond haar broekje op orkaan stand .
Heerlijk wat een lol ,Joke ,Monique en Mandij kijken vanuit het zwembad hoe iedereen aan t stunten is in het water en lachen zich rot.
Rond half zeven vertrekken we naar onze kamers ,douchen ,relaxen en voor het grote raam over het strand kijken ,wel er even aan denken dat je je gordijntje dicht doet als je je wil omkleden .....pfff heel vervelend dit hotel ,wat een luxe ,weet niet of ik dit vol kan houden haha .
Om acht uur zijn we allemaal paraat en drinken nog wat in de lobby en vertrekken dan de straat op om een restaurantje te zoeken om te eten .
We lopen de straat door en komen langs de condomerie ,24/7 open , tja kan altijd handig zijn ,hier is alles überhaupt 24/7 open ,een echt nacht leven dus.
We komen bij een Italiaans restaurantje ,tafeltje voor 12 aub haha,we zitten aan een lange hoge tafel met banken en krukken ,super gezellig en bestellen wat te drinken .
Bier ,bier ,colaatje ha zegt Mandij doe mij maar een cocktail ,Larissa ,Monique en Joke nemen er ook een ,nou dat hebben ze geweten ,vol met tiquella en een hele rand zout aan de rand Bah bah ,ik zou hem even atten ,ben je er gelijk van af ,lijkt wel of ze zeewater erin hebben gedaan ,ik hou t wel even bij mijn dieet colaatje .
We hebben weer lekker gegeten en zullen ook wel weer heerlijk slapen ,we hebben afgesproken dat er morgenochtend gewoon lekker ieder voor zich gaat ontbijten ,wil je uitslapen prima ,ben je vroeg wakker ook goed .
Ik zeg tot morgen en de groeten van ons allen uit Puerto Rico

• 06 Oktober 2014 - 10:17

Maureen:

Fijn dat jullie zo genieten.
    Is ook weer een top-stukje.

• 06 Oktober 2014 - 11:51

Henny :

Lekker nog zo, n luxe week erachter aan genieten maar groetjes aan iedereen xxx

• 06 Oktober 2014 - 15:48

Gretha: